Manu Ciugudean

Ce au în comun Oprah Winfrey, Lady Gaga și Anthony Robbins? Au succes și sunt faimoși la nivel internațional. Dar mai există un lucru care îi leagă – fiecare și-a găsit și valorificat propriul brand personal. 

Lumea s-a schimbat, nu doar actorii, muzicienii, atleții sau CEOs ai companiilor din Fortune 100 pot domina și atrage atenția. Aproape oricine dorește să devină un bun profesionist în domeniul lui, să-și construiască o nișă, poate atinge succesul.

Crearea unui brand personal poate fi o sarcină descurajantă atunci când nu știi cine ești. Când începi construcția brandului personal, începe cu TINE. Cu ceea ce ești, ce îi place să faci, cum visezi tu să schimbi lumea, ce te motivează să te dai jos din pat dimineață de dimineață. Pas cu pas, răspunzând autentic, vei începe construcția brandului personal.

Greșit e să încerci din prima să faci pe plac tuturor, practic să fii ceea ce nu ești.

Oprah a câștigat încrederea unei lumi întregi, pentru o perioadă foarte lungă de timp, fiind pur și simplu Oprah, fiind reală. Deși a fost refuzată la început pentru că nu se potrivea cu tiparul emisunilor TV, devotamentul ei față de ceea ce și-a dorit i-a permis la momentul oportun să înflorească. Această autenticitate și onestitate sunt dovada faptului că a rămâne sincer cu tine și cu cei din jur sunt cheia succesului.

Aceasta este una dintre cele mai importante lecții ale branding-ului personal, NU ÎNCERCA SĂ FII CEEA CE NU EȘTI, pentru că autenticitatea adevărată este absolut transparentă.

Astăzi vreau să vă povestesc care sunt cele mai frecvente greșeli din personal branding, pe care le fac în general persoanele care nu apelează la specialiști.

1. Nu au un scop stabilit

În primul rând, întreabă-te pentru ce ți-ai dori să fii cunoscut de oamenii din jur sau angajat de companiile la care visezi, întreabă-te pentru ce brandul tău personal ar trebui recunoscut. Indiferent că ești un tânăr cu o carieră la început de drum sau un adult cu ceva ani experiență în spate care vrea o schimbare, trebuie să ai un obiectiv bine definit în minte, pentru a ști de unde pleci și unde vrei să ajungi. Traseul și ustensilele de care ai nevoie le vei găsi pe parcurs împreună cu un coach profesionist. Poate că ești un cofetar extraordinar sau ai abilități extraordinare de editare grafică, poate că îți place să motivezi copiii sau vrei să te dedici cauzelor sociale, ideea e să-ți găsești scopul. Nu încerca să fii bun la toate, pentru că în prezent nu mai funcționează. Alege o nișă specifică și concentrează-te pe ea, află toate lucrurile pe care ar trebui să le cunoști, scoate-ți în evidență atuurile și vei străluci în mulțime.

2. Cred că dețin adevărul absolut

Există un anumit tipar de oameni care atunci când cred cu tărie în ceva, transformă totul în „adevărul lor”. Viața lor începe să se muleze pe acel adevăr, pentru că „au nevoie” să creadă în el. Toate lucrurile din jurul lor, chiar oamenii și ideile lor, intră în acel șablon, devenit ADEVĂRUL suprem. Și, din păcate, încep să-l apere cu disperare, pentru că, așa cum toți știm, nu vrem ca universul nostru să se clatine. Pentru că simțim că nu avem putere să o luăm de la capăt. ”Ce o să zică lumea?”, „Cum o să mă descurc?” genul acesta de întrebări încep să ne invadeze mintea. E adevărat acum că toată viața vom fi în aflarea adevărului. Și în momentul în care ne va fi bine vom avea impresia că l-am găsit. Însă, ceea ce nu trebuie să uităm niciodată este tocmai acest lucru „Niciodată nu vom deține adevărul universal!” ci trebuie să căutăm în permanență să găsim acel adevăr care se manifestă în corelație armonioasă cu adevărul celui de lângă tine, cu adevărul unei societăți umanizate.

3. Cred că personal branding este doar pentru vedete și lideri de succes

Branding personal nu este doar un concept, nu înseamnă să fii faimos sau vizibil în media cât mai mult, oriunde și pentru oricine. Scopul unui proces de personal branding nu este celebritatea, ci capacitatea de a arăta lumii care e valoarea pe care tu o poți genera prin ceea ce știi să faci. Procesul de personal branding este o călătorie continuă pe parcursul vieții tale profesionale, indiferent de domeniul în care lucrezi, însumează toate poveștile tale de viață asumate și conștientizate care te-au făcut să ajungi în punctul în care ești în prezent. Nu mai este de mult o noutate că atunci când un angajator caută mai multe informații despre o persoană verifică informațiile din mediul online. Tocmai de aceea, tot ceea ce faci, scrii, postezi, trebuie să prezinte adevăratele informații despre tine, autentice, credibile. Nu trebuie să fii manager în mediul corporate ca să ai un branding personal, poți să fii antreprenor, student, blogger, medic, profesor, arhitect, grafician, scriitor sau bucătar care să transmită un mesaj coerent, care te diferențiază de mulțime.

4. Afișează ceva și trăiesc în realitate altceva

Construirea unei reputații, unui brand personal cere efort și timp. Dar, mai cere ceva foarte important: autenticitate. Brandul tău personal trebuie să fie conectat cu ceea ce trăiești zi de zi, cu valorile tale și cu principiile de viață. Pentru că dacă îți construiești o imagine falsă, aceasta nu va dura, se va „sparge” ca un balon de săpun. Atunci când te vei prezenta într-un fel, imaginea pe care o prezinți angajatorilor, colaboratorilor, oamenilor din jur care te plac trebuie să fie cea reală.

5. Uită importanța cuvântului „personal” din „personal branding”

Atunci când brandul personal ești tu, partea cea mai frumoasă a procesului este că tu îți poți modela brandul personal deoarece este al tău, ești chiar tu. Dar, exact de acest lucru nu trebuie să uiți. Personal branding ține de orice este legat de tine, nu de compania la care lucrezi: pagina de Facebook, contul de Linkedin sau Twitter, blogul sau website-ul personal, CV-ul, cartea de vizită, adresarea din email și chiar modul în care te îmbraci. Toate trebuie să meargă mână în mână, să exprime aceleași lucruri pe care tu ca individ vrei să le transmiți.

Vei putea evita aceste greșeli de personal branding dacă vei apela la un strateg de personal branding. În programul meu, Stand Up and Shine, te ajut să conștientizezi care sunt atuurile tale, te ajut să-ți construiești pas cu pas o imagine reală, să-ți descoperi potențialul tău care poate face din tine un brand puternic și să-l comunici lumii eficient. Rămânând TU.

Stand Up and Shine!

Daca sunteti interesati sa aflati mai multe, va invit la un curs intensiv de personal branding in data de 28 Septembrie 2019!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *