Branding personal – trăiește autentic și comunică eficient lumii cum și ce faci

Branding personal Definiție – trăiește autentic și comunică eficient lumii cum și ce faci, ce este, Manuela Ciugudean

Te invit să te uiți în acest moment la cartea ta de identitate sau cel puțin să ți-o imaginezi cu ochii minții. Este o poză cu tine și mai apar câteva informații personale. Dar, imaginea și ceea ce scrie negru pe alb nu te reprezintă întru totul. Nu spune nimic despre profesia și experiența ta profesională, despre ce pasiuni ai sau care sunt planurile de viitor, nu spune dacă ai abilități de vorbit în public sau leadership.

Este actul tău de identitate, dar e departe de a fi manualul tău de identitate. Acum, introdu-ți numele pe Google și vezi care sunt rezultatele care reies în urma căutării? Sunt relevante? Descriu ceea ce vrei să arate lumii că ești tu?

Fiecare dintre noi are un brand personal, fie că este conștient sau nu de acest lucru. Fiecare lucru pe care îl facem din punct de vedere profesional, fie interacțiune cu cei din jurul nostru la nivel personal, fiecare postare pe conturile de social media pune câte o cărămidă în construirea a ceea ce este brandul fiecăruia.

Realitatea este că în prezent majoritatea profesioniștilor nu mai aparțin unei companii pe viață, joburile de schimbă, pasiunile personale se schimbă, cerințele joburilor se schimbă, societatea se schimbă. Imaginea pe care o creezi oamenilor cu care interacționezi te însoțește permanent. Cine ești, ce știi să faci sunt la un click distanță pe Internet. Toate acestea se numesc brand personal.

De aceea, când vorbesc despre branding personal cu un interlocutor, nu pornesc de la zero. Pornesc de la ce este el în acel moment, cum se vede el în oglindă, cum se definește în fața lumii, cum crede el că îl percep cei din jur. Și de aici pornește marea călătorie de autocunoaștere.

Cuprins

Da, brandingul personal este despre persoane

Una dintre întrebările pe care le primesc adesea este: Brandingul este și despre persoane? Răspunsul meu este categoric da. Brandul nu este doar despre produse și servicii așa cum cei mai mulți învață din marketing. Brandul personal este mai ales despre oameni, despre cei care vor să clădească ceva durabil, vor să le arate celor din jur valoarea pe care o au.

Este abilitatea profesioniștilor de a se poziționa și promova, a arăta lumii ceea ce știu să facă, ce îi face speciali, ce îi diferențiază ca profesioniști într-o piață din ce în ce mai aglomerată și mai competitivă.

Dar brandingul personal nu înseamnă să fii faimos, nu înseamnă să fii vizibil cât mai mult, oriunde și pentru oricine. Scopul unui proces de branding personal nu este celebritatea, ci capacitatea de a arăta lumii care e valoarea pe care tu o poți genera prin ceea ce știi să faci.

De ce este important să-ți construiești un brand personal acum?

În mediul profesional competitiv din prezent, procesul de branding personal este esențial dacă îți dorești să devii lider în domeniul tău de activitate. Este valabil și pentru antreprenori, soloprenori sau freelanceri și pentru angajați.

Brandingul personal ajută să accelerezi realizarea planului tău de carieră, să-ți construiești o identitate de marcă și să-ți comunici coerent atuurile profesionale. Ce beneficii câștigi investind în construcția brandului personal?

  • Încredere și autoritate

Să ajungi să ai un brand personal recunoscut în domeniul profesional în care lucrezi înseamnă plus de încredere pentru munca pe care o faci și pentru calitățile tale profesionale.

Știi de ce plătesc oamenii ca să lucrezi cu un profesionist? Fiindcă au încredere în el. Nimeni nu plătește pe nimeni în care nu are încredere! Încrederea este factorul esențial care pecetluiește o tranzacție.

Când oamenii au încredere în tine că le poți rezolva problema, sunt dispuși să plătească oricât să lucreze cu tine. Acesta este un brand personal bine făcut!

Așadar ca profesionist vrei să le insufli oamenilor încredere în tine. Procesul de banking personal tocmai asta te ajută să realizezi.

Sub îndrumarea mea în calitate de branding personal strategist vei parcurge un proces de introspecție care îți va oferi ocazia să-ți analizezi calitățile și plusurile nevalorificate. Odată definite atuurile și obiectivele tale vei fi conștient de ceea ce poți să oferi, vei avea încredere în misiunea ta, ceea ce te va ajuta să devii o autoritate arătând celor din jur cum poți face diferența.

  • Vei crește profesional

Indiferent că îți dorești să câștigi clienți sau să devii un angajat mai bun în compania unde lucrezi deja, pe măsură ce brandul tău personal crește, odată cu investițiile pe care le faci în tine, vei începe treptat să culegi roadele muncii tale.

Dacă, de exemplu, te întorci din concediul de maternitate și vrei să pornești pe picior de egalitate cu colegii tăi, vrei să-ți demonstrezi competența, ședințele de personal branding te vor ajuta să găsești strategiile potrivite pentru a te repoziționa în cadrul companiei.

  • Îți stabilești o nișă

Cu cât expertiza ta este mai clar definită, cu atât vei aduce valoare și consistență brandului tău. Odată ce ai definit ceea ce îți place, rămâi în această nișă și urmărește oportunitățile care apar.

Atunci când ai un nume cunoscut într-un anumit domeniu, este evident că vei avea și vizibilitate mai mare, inclusiv în mass media, care solicită adesea experți pentru împărtășirea opiniilor.

  • Construiești o comunitate

Spre deosebire de profesioniștii care își fac treaba bine și atât, brandurile personale, pe lângă faptul că își fac bine treaba, dau înapoi societății ce au învățat. Procesul acesta de „a da mai departe” presupune pas cu pas construirea comunității de brand personal.

În jurul tău ca expert se vor aduna de-a lungul anilor oameni cu valori și interese comune. Cu ei vei avea schimburi de informații prețioase, vei comunica ușor. Ei sunt cei care vor da și mai mult sens existenței tale.

Totodată, în comunitate se află primii tăi clienți plătitori. Acolo sunt oamenii care înțeleg cine ești, te cunosc și te valorizează. Când au problema pe care tu poți să o rezolvi, ești primul specialist la care apelează.

  • Moștenirea ta profesională și personală

Brandingul personal este procesul prin care un profesionist lasă o moștenire lumii. „Moștenirea” ta poate fi o metodă, o lege, o carte, o colecție de articole de blog, o serie de podcast-uri etc.

Suntem cu toții diferiți, ceea ce înseamnă că fiecare avem șansa se a ne lăsa propria moștenire copiilor, generațiilor viitoare de consumatori sau alți profesioniști. Când știi că poți ajuta alți oameni să muncească sau să trăiască mai bine, ești motivat să faci și mai mult bine, nu-i așa?

Prin branding personal îți asiguri continuitatea și motivația permanentă de a merge mai departe, mai ales în situațiile dificile. În ultimii ani, pandemia și conflictele ne-au arătat că în lipsa unei motivații puternice, profesioniștii au de suferit. Moștenirea la care lucrezi e asigurarea ta de viață și carieră.

Cum pornești în definirea brandului personal?

De la bun început, te voi ajuta să înțelegi ce ai tu de oferit în plus într-o piață plină de profesioniști care oferă practic același lucru ca și tine. Aici, termenul „personal” este cheie. Fiindcă nimeni nu e ca tine, nu are ceea ce ai tu și nu știe ce știi tu!

Te voi ghida astfel încât să înțelegi ce faci tu diferit, la ce ești tu mai bun decât ceilalți, căutând împreună cu tine în interiorul tău răspunsurile la întrebări de genul acesta:

  • Care sunt pasiunile tale? Există un lucru din munca ta pe care îl faci cu plăcere deosebită, fără să te plictisești?
  • Ce talente consideri că ai? La ce spun cei din jur că te pricepi foarte bine?
  • Care sunt valorile care îți guvernează viața și care sunt situațiile în care nu te regăsești, care îți încalcă principiile de viață?
  • Crezi că ai un rol în această lume și care crezi că este acela?

Ca să simți împlinire, munca ta ar trebui să rezoneze cu felul în care tu îți vezi contribuția în această lume. Pentru că motorul care te va pune în funcțiune zi de zi, care îți va da forță să treci peste obstacolele inerente ale vieții, este exact această motivație intrinsecă. Scopul meu este să-ți fiu alături în această călătorie de transformare personală și să te ajut să-ți creionezi un brand personal puternic care să te reprezinte și în care crezi cu tărie.

Întrebări frecvente

Un brand personal este brandul unui profesionist, al unui om care practică o meserie.

Poate deveni brand personal orice profesionist care iubește ceea ce face și vrea să vorbească despre asta cu un număr mare de oameni.

Beneficiile unui brand personal sunt numeroase, de la identificarea poveștii proprii, la scrierea acesteia, comunicarea către o audiență specifică și monetizare.

Brandingul personal definește suma de activități specifice pe care un profesionist le derulează pentru a-și crea o imagine pe piață.

Introspecția, poziționarea diferită, alegerea nișei, identificarea portretului clientului ideal, comunicarea online și offline, stabilirea identității vizuale, promovarea și vânzarea.

 

Shine On,

Manu

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *