brand personal, continut social media,social media,crearea de conținut pe social media,eBookuri gratuite,meetup,particip,evenimente,conferinte,multitasking

Astăzi îți propun o discuție pe un subiect care mai devreme sau mai târziu ne dă bătăi de cap: crearea de conținut pe social media.

„Cum reușești să faci atâtea?” E o întrebare pe care o primesc des de la clienții mei.

Să postez constant pe social media.

Să scriu eBookuri gratuite.

Să programez ședințe foto.

Să organizez meetup-urile de personal branding.

Să particip la evenimente și conferințe.

…și lista e lungă.

Când încerci să creezi conținut de calitate, să deservești o listă lungă de clienți, să ai viață personală și timp pentru tine toate acestea pot deveni o provocare.

Ca să fim înțeleși de la început…am avut și eu parte de aceste provocări și încă am. Însă pe cât de mult îmi doresc să fac lucruri, pe atât înțeleg că nu pot face multe și bine.

Puțin și bun este deviza mea ca strateg de brand personal.

Sunt două lucruri esențiale pe care le-am făcut în ultima perioadă, ca să pot să mă promovez, să am clienți, să livrez ceea ce promit, să evaluez și să mă relaxez.

  1. Renunțarea la multitasking

Să fac un singur lucru și bun într-o perioadă de timp dată înseamnă pentru mine o dovadă de dezvoltare personală.

A face mai multe lucruri deodată înseamnă a nu face nimic bine. Cred că „deep inside” știm asta cu toții, mai ales generația mea, a tinerilor născuți după anii ’80, care vrem să realizăm atât de multe în timp atât de scurt! Gândește-te cât de des auzi „sunt foarte bun(ă) la a face mai multe lucruri deodată”. Lucrez cu unii profesioniști care consideră acesta USP-ul lor – adică aspectul lor cel mai valoros, punctul lor forte. Din păcate nu am vești bune. Multitaskingul nu este o virtute, e un minus profesional. Fapul că ne împărțim în zeci de task-uri în același timp e un sabotor, nu un ajutor.

Când facem mai multe lucruri deodată, nu putem prioritiza. Începem diverse activități și practic nu terminăm niciuna. Sau le terminăm parțial. Faptul că nu le putem îndeplini ne creează frustrări și sentimente negative legate de propria capacitate de a finaliza acțiuni. De obicei, după ce aud „sunt bun la multitasking”, aud și „am impresia că nu sunt bine organizat”.

Multitaskingul și sentimentul dezorganizării merg mână în mână. Oprește-te din multitasking și lucrează cu priorități. Poți găsi inspirație, așa cum am făcut-o eu, în cartea lui Tim Ferris, 4 ore săptămâna de lucru.

Cum scap de multitasking, vei spune?

Poți descărca gratuit Ghidul de productivitate pe care ți l-am pregătit. Este o metodă testată pe mine și crede-mă, funcționează! Te ajut să înveți să lucrezi cu priorități.

A lucra cu priorități pe perioade determinate de timp este antidotul la multitasking.

Apoi, poți aplica principiul 50-20-50. E ceva ce am învăț de la colegii americani în anii mei de corporație.

Înseamnă să te ocupi de un singur task 50 de minute, fără să permiți nimănui să te întrerupă. Închide telefonul mobil și alte posibile alerte pe calculator. Închide televizorul dacă ești acasă. Intră într-o sală de conferințe sau mergi într-un spațiu mai retras dacă ești la muncă și știi că poți fi perturbat. Exact asta fac eu acum, mă concentrez doar pe a finaliza acest articol de blog despre brand personal în maxim 50 de minute.

Creează conținut pe social media în cele 50 de minute. Poți scrie un articol pentru blog, o postare mai amplă pe Facebook sau LinkedIn, alta mai vizuală pentru feed-ul de Instagram sau chiar câteva stories. Orice știi că e de ajutor clientului tău ideal.

Când termini, ia 20 de minute pauză. În acest răstimp, cea mai bună strategie ar fi să te ridici, să faci câțiva pași și cel puțin să mergi să îți speli mâinile cu apă rece. Asta îți va schimba energia și te va scoate din starea anterioară. Dacă ai cum, ieși puțin la soare, în aer liber. Revino după cele 20 de minute și apucă-te de următorul task de 50 de minute.

Felicitări! Tocmai ai reușit să te focusezi și să creezi conținut în maxim 50 de minute!

  1. Crearea unui calendar de conținut pe social media

Până începi să faci branding personal în mod strategic, ai 99,9% șanse ca postările pe social media să ți se pară o corvoadă. Așa e?

Asta se întâmplă nu pentru că nu ai nimic interesant de spus, ci fiindcă lipsește o strategie în spatele procesului de postare.

Un beneficiu rapid al brandingului personal este că odată ce începi să lucrezi cu un strateg (cum sunt eu de exemplu) înțelegi cine ești, cui te adresezi și ce anume să scrii ca să atragi clienții ideali. Este un proces mai amplu și dacă încă nu simți că îl stăpânești, este normal. Momentan, e mai important să știi că ai opțiuni, că există soluții. În cele din urmă, postările pe social media sunt o consecință a faptului că știi cine ești și ce ai valoros de zis.

Despre ce să postezi pe social media, ca brand personal?

Ca profesionist, în fiecare zi ți se întâmplă lucruri. Unele sunt noi și poți scrie despre ele exact așa, ca noutate profesională descoperită. Trage concluzii și invită-i și pe alții să îți spună concluziile lor.

Altele sunt redundante. Sunt activități pe care le faci zilnic. Unele te sâcâie, altele îți dau structură și claritate. Poți scrie despre amândouă atâta timp cât oferi soluțiile tale.

Uneori în munca ta apar situații neprevăzute. Scrie despre asta, despre ce ai învățat, ce a mers, ce nu a mers, cum ai soluționat, ce faci mai departe.

Alteori, avem parte de inovație în munca noastră. Inovația e ceva ce omenește iubim cu toții. Inovația fascinează. Scrie despre cum ai inovat ceva în munca ta sau despre cum a inovat altcineva. Publicul tău îți va fi foarte recunoscător să îi prezinți un astfel de subiect.

În munca ta, garantat întâlnești oameni interesanți. Diferiți de tine, identici, mai tineri, mai seniori pe poziție etc. Scrie despre ei (atâta timp cât ai acordul lor!) Dacă tu îi consideri valoroși, publicul tău de asemenea îi va considera valoroși. Prezintă-i lumii și lumea îți va mulțumi pentru asta.

Ca profesionist, ai trucurile tale în meseria pe care o faci. Știi tu, acele scurtături, soluții rapide sau secrete pe care le-ai descoperit făcând ceea ce faci mai multă vreme. Împărtășește-le cu alți profesioniști și ajută-i astfel să își îndeplinească obiectivele lor.

Orice lucru care ți se întâmplă în meseria ta, oricât de mic ar fi, poate reprezenta un munte de învățăminte pentru alt profesionist.

Am o veste bună, ți-am pregătit un eBook gratuit care să te ajute să faci postări captivante pentru publicul tău!

Ca să poți trece rapid la treabă, ți-am pregătit eBook-ul Ce să postezi pe Social Media timp de o lună . Te va ajuta să afli subiectele tale de postat luna aceasta. De asemenea, te va inspira să stabilești singur(ă) ce postezi, cu ce frecvență, pe care canal din social media.

Iar dacă ai nevoie de ajutor ca să redactezi mesajele, te poți inspira din eBook-ul Calendar săptămânal de postări captivante pe Social Media.

Ca brand personal, tot ceea ce ai nevoie să faci e pur și simplu să împărtășești parcursul tău profesional cu cei care au nevoie să îl audă.

Și știu că poți face asta!

Pe 19 martie organizez următorul curs de Personal Branding pentru profesioniștii din companii, You First – Curs de branding personal pentru profesioniștii din companii. Te aștept să descoperim împreună ce anume te face unic ca expert în meseria ta, în calitate de angajat al unei companii.

Shine On,

Manu