Picătura ta de cunoștințe poate fi oceanul cuiva

brand personal înseamnă cum trăiești

“Nu vreau să mă apuc să vorbesc despre ce mănânc, ce beau, ce fac cu soțul meu…Mi se pare ridicol”, mi-a spus într-o zi o clientă.

Apoi a continuat…

“Vreau să știe exact cine mă citește cât sunt de pregătită să îl ajut, am produsele, am serviciile, nu mă joc, eu chiar pot să îi rezolv problema”.

Am înțeles-o, așa cum îi înțeleg și îi respect pe toți clienții mei care gândesc așa.

Apoi am întrebat-o…

„Ce crezi că te face pe tine cine ești?”

“Păi totul!” mi-a răspuns.

“Hai să definim totul”, i-am zis…

Și-a dat seama că familia e o valoare personală puternică. A devenit antreprenor pentru că este mamă și vrea timp cu copilul. Avea cliente ca ea, după chipul și valoarea ei: mame iubitoare.

Mame ocupate, prinse în tăvălugul vieții, femei care ar vrea să știe cum să facă rost de o oră pe zi să ia masa cu soțul, mame pentru care ea, clienta mea, e o inspirație – ea găsește timp să gătească. Pentru aceste femei, picătura de cunoștințe a clientei mele reprezenta un ocean.

O dovadă că se poate. O promisiune că și ele pot și vor reuși.

“Apropo, clientele tale nu ar vrea să știe cum te alimentezi tu sau familia?”

“Ah, ba da”.

Și asa a înțeles că brandul personal e să trăiești exact așa cum trăiești și să vorbești despre asta.

Personal branding nu e o scenetă. Nu este o piesă de treatru bine pusă în scenă în care tu ai rol tehnic. Nici un film de la Hollywood. E viața ta exact așa cum o trăiești.

Oamenii vor vrea să știe 3 lucruri de la un brand personal:

  • Cum trăiește
  • Care îi este experiența profesională
  • Care e lumea lui (hobby & motivații).

Așa că a scrie despre tine, ce faci în timpul liber, unde mănânci ceva bun în oraș sau te relaxezi e absolut OK!

A scrie doar despre ce expert bun ești asta înseamnă – a comunica ce știi să faci tehnic. Riști să creezi portretul unui robot. Dar nu înseamnă că ai și brand personal. Ca să ai brand, ai nevoie să arăți cum trăiești cu adevărat!

 

Shine On,

Manu