Obsesia care face rău brandului personal

În ultimii ani, când m-am trezit singură în jungla antreprenoriatului, mi-am căutat, dezvoltat și implementat căi de a mă ancora în mine pentru că am înțeles că a mă raporta nonstop la competiție nu mă ajută.

Imaginează-ți că am făcut (și continui să fac) asta după ce peste 10 ani de zile în corporație fiecare dimineață a mea la birou începea cu raportul despre ce a făcut competiția în ziua anterioară.

În F.I.E.C.A.R.E zi îmi începeam activitatea studiind competiția. Zilnic îmi luam cafeaua, mă așzam la birou și apoi mi se derulau în fața ochilor cifre, procente, grafice și “plăcinți” din Excel.

Când am deschis prima mea afacere ca antreprenor – un mic business de retail cu haine de gravidă – am știut că acum aveam șansa de a lucra altfel decât ca angajat, însă tot am fost tentată să acord atenție mai mare competiției decât clienților mei.

Zilnic intru în contact cu profesonișt prea preocupați de competiție, încât uită de ei înșiși și mai ales, uită ce clienții lor. Obsesia competitivității e răul care lezează brandul personal oriunde are ocazia.

Pentru mine, lucrurile au început să se schimbe odată cu primele mele produse, servicii și programe de coaching. Am înțeles – ok, competiția e acolo, sunt conștientă de ea, contează, nu e ca și cum sunt singură pe planetă sau pe piață – dar mult mai important în ceea ce fac acum e focusul pe clienții mei.

În loc să mă întreb ce mai face competiția mă întreb

  • Ce vor clienții mei?
  • Cum i-aș putea ajuta să obțina ce vor?
  • Ce îi încântă?
  • Ce îi face să simtă că aparțin cuiva/către ceva?
  • Ce îi face să simtă că opinia lor contează?
  • Când se simt conectați?

În personal branding, unde succesul stă în propria personalitate a profesionistului, nu prea există concurență (teoretic, fiindcă ceea ce face 99,9% din populație deja a fost inventat, avem competiție, știu asta. Mă refer mai degrabă la aspectul pragmatic – fiecare om e unic și nicio personalitate nu seamănă cu alta).

În 2020 să folosești aceleași tehnici învechite din 1950 ca să construiești afacerea și brandul tău, să urmărești obsesiv fiecare mișcare a competiției nu mai este suficient pentru succes. Ai nevoie să fii aproape de client, să îl asculți și să vezi ce vrea.

El – nu competiția – îți va spune care va fi următorul tău produs.

 

 

Shine On,

Manu