Lucrurile mărețe cer timp

personal branding

Trăim într-o lume pe repede înainte, ceea ce ne aduce nenumărate satisfacții dar și frustrări când lucrurile nu ies cu viteza cu care ne-am dori.

Consumăm branduri prezente de zeci de ani pe piață, le cunoaștem istoria cât de cât, cu toate astea vrem să avem succesul lor într-o săptămână…

Și tu, și eu știm că Roma nu s-a construit într-o zi – ci într-un milion zece mii patru sute cincizeci de zile – dar prea puțini avem răbdarea de a-i da procesului creativ ceea ce are nevoie: timp.

Să-ți construiești brandul personal e un act de creație, ceea ce evident cere timp.

Un brand personal se remarcă după primele 3 luni de prezență constantă în fața audienței. Este luat în serios după 6 luni de prezență constantă și atrage primii clienți potriviți după 9 luni. Roadele pe care vrei să le culegi după prima săptămână vor veni cel mai probabil după un an. După 12 luni te vei bucura de clienții potriviți, reputația dorită, invitații la evenimente, în podcasturi sau pe diverse bloguri.

Nu spun că nu e posibil să te bucuri de clienții potriviți sau recunoaștere din partea industriei după 3 luni de când începi procesul de personal branding. Îți doresc să fie așa! Va însemna că ai muncit mult, cu dedicare, pentru scopul tău. Vorbesc de o medie sănătoasă de un an de zile în care nu te epuizezi muncind, construiești sănătos, ai timp să testezi multe idei, iar publicul primește suficient timp să îți „testeze” seriozitatea și dedicarea.

Fiindcă e timpul să fii conștient că audiența te va testa. Vei avea de trecut testul timpului cu ea. Și nu o poți condamna – anual apar sute de one time hits – în brand personal și nu numai – și dispar cum au apărut.

În anul 2006 un hit spaniol numit Asereje, cântat de formația Las Ketchup, spărgea topurile muzicale din lumea întreagă. La toate petrecerile anului s-a auzit Asereje pe repeat…Lumea a crezut că formația-minune apăruse de nicăieri ca să rămână în industrie, însă adevărul e că simpaticul trio Las Ketchup trio nu a trecut testul timpului. Cariera lor „a la long” nu s-a întâmplat niciodată.

Lucrurile mărețe cer timp.

Tot ceea ce acum visezi pentru brandul tău personal vine după cel puțin un an de prezență constantă (zi de zi zi de zi) în fața audienței.

Întrebarea e… Ești pregătit să apari constant timp de un an?

 

Shine On,

Manu