brandul personal si afacerea

Mi s-a întâmplat să intru în contact cu profesioniști care consideră inițial că a face business “e una” și a-ți construi brandul personal “e altă mâncare de pește”.

Iată ce spun ei: “Nu mă apuc eu să povestesc ce fac, eu am treabă, nu am timp de așa ceva!”

90% sunt atât de implicați în afacerea lor, încât nu apucă să lucreze la afacerea lor! Se concentrează pe TO Dos, proceduri, furnizori și facturi cu scopul – spun ei – de a-și satisface clienții. Vor să fie cea mai bună versiune a lor și să ofere clienților cea mai tare experiență, ceea ce e minunat. Pentru acești clienți se pregătesc luni la rând. Lucrează la website, nu pornesc pagina de Facebook sau Instagram până nu arată perfect, nu fac postări pe social media dacă nu au pozele perfecte…

Timpul trece, business-ul în loc să devină mai ușor parcă numai se complică, nu apar clienții, încasări nu sunt, deși s-au făcut “toate eforturile omenești”.

Așa arată schema în care lucrezi în afacerea ta.

E timpul să lucrezi la afacerea ta daca vrei să fii profitabil. Clienții apar atunci când vorbești proactiv despre ceea ce faci, inițiezi comunicarea cu ei, asculți ce vor și dezvolți produse pe baza feedback-ului lor.

A-ți construi brandul personal și a vorbi despre el face parte din business-ul tău în 2020! Brandul profesional funcționează ca un magnet care atrage clienți, venituri și awareness pentru afacerea ta. Așa cum zilnic ai grijă să gestionezi contracte, sisteme și colaboratori, ai nevoie și să aloci timp să comunici despre ceea ce faci.

Altfel riști să creezi o afacere sublimă, despre care știu doar mama, tata și prietenii tăi, care apropo, nici nu cumpără de la tine.

 

Shine On,

Manu