Cum să câștigi încrederea oamenilor cu ajutorul brandului personal

Cum să câștigi încrederea oamenilor cu ajutorul brandului personal

„Încrederea este lipiciul vieții. Este cel mai esențial ingredient în comunicarea eficientă. Este principiul de bază care susține toate relațiile.” – Stephen Covey, autorul cărții „Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace”.

Ca și în cazul sănătății, valoarea încrederii crește cu cât ea dispare…ce paradox! Dar nu e așa? Cu cât îți pierzi încrederea în cineva, cu atât realizezi cât de important era să nu se întâmple așa ceva în relația voastră.

Prețuim încrederea și sănătatea mai ales când nu le avem. La fel, libertatea și pacea.

Dacă pacea, integritatea noastră emoțională și fizică, independența și sănătatea ne mențin în viață…încrederea ține în viață afacerile și brandurile personale.

Încrederea este ingredientul-cheie care stă la baza brandului personal. Oricine dorește să aibă un brand personal trebuie să ofere încredere odată cu servicii, produse sau programe impecabile. Nu este un joc „sau-sau”, este un joc de tipul „și-și”!

Cuprins

De ce e atât de importantă încrederea?

Încrederea este importantă în lumea afacerilor digitale, în care furnizorul și clientul nu se cunosc direct, așa cum se proceda odată. Astăzi, dacă ai o afacere online sau îți iei clienți din online, ai nevoie ca oamenii să aibă încredere în tine ca să (te) plătească.

Cum să câștigi încrederea oamenilor cu ajutorul brandului personal

În mediul online, încrederea este noua monedă de schimb.

Brandul personal oferă cunoștințele, personalitatea, experiența. Clientul plătește pentru toate acestea. Brandul personal trebuie să aibă încredere în client, că el va plăti. Clientul la rândul său trebuie să aibă încredere că profesionistul îi va rezolva problema.

Cum înțeleg încrederea diferiți clienți

Diverși clienți înțeleg altceva prin încredere. Pentru unii este autenticitate, pentru alții o imagine puternic pozitivă, pentru alții reputație.

Cum să câștigi încrederea oamenilor cu ajutorul brandului personal

Eu consider că încrederea înseamnă adevăr. Să fii autenticul tu, să faci ceea ce spui că faci, când spui că faci, cum spui că faci, pentru cine spui că faci, la prețul pe care îl spui, cu beneficiile pe care e promiți și oferind experiența pe care o promiți.

Cum să crești încrederea oamenilor în tine, prin brandul personal

A crește încrederea oamenilor în tine este un job full-time. Nu îți poți lua vacanță de la el nici măcar când ești în vacanță. Zi de zi fă câte o acțiune care să întărească încrederea celorlalți în tine. Fie ajuți, fie contribui, fie oferi o soluție valoroasă, munca ta de zi cu zi presupune și să le reamintești oamenilor că merită să îți dea încrederea lor.

Cum să câștigi încrederea oamenilor cu ajutorul brandului personal

10 căi să crești încrederea oamenilor în tine

  1. Rezolvă o problemă specifică.

Societatea nu are nevoie de următorul profesionist „bun la toate”, ci de un expert adevărat într-o chestiune unică. Dacă acea chestiune este consultanța de afaceri, fii cel mai bun la ea. Dacă sunt uleiuri esențiale, fii cel mai bun acolo. Dacă este arhitectura, idem.

Doar nu încerca să fii cel mai bun arhitect expert în consultanță de afaceri și uleiuri esențiale.

  1. Fii autentic.

Autenticitatea este libertate, independență, e permisiunea pe care ți-o dai singur să fii tu pur și simplu. Ce anume să faci pentru a fi mai autentic am scris aici pe larg.

  1. Echilibrează balanța între personal și profesional

Înainte de a fi un profesionist, ești un om care face afaceri cu alți oameni. Te conectezi în primul rând cu ei la nivel uman. Ai nevoie să stabilești o relație de intimitate atât de sigură, încât oamenii să îți încredințeze secretele lor. Când afli ce îi macină, știi ce să le oferi să se simtă mai bine.

Deseori „râd” (dar nu e râsul meu) cu clienții mei despre toate acele situații în care se pregătesc temeinic să cucerească un client ideal cu abilități și cunoștințe tehnice…iar tot ceea ce vrea clientul e să fi ascultat vorbind! Uneori cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru clienții tăi e pur și simplu să îi asculți.

  1. Plasează strategic dovezi ale credibilității tale 

Cum poți dovedi credibilitatea în online? Cel mai simplu, ușor și rapid, prin testimoniale ale clienților. Potențialii clienți au nevoie de tine, dar vor garanții că le vei rezolva problema. Paginile tale de vânzare le promit ceea ce vor să audă, totuși nu sunt convinși. Cel mai bine este să îi lași pe alții care au lucrat cu tine să le spună cum a fost.

Testimonialele sunt o modalitate excelentă de a-ți construi credibilitatea în mediul online. Ele prezintă experiența pe care au avut-o foștii clienți cu tine, pentru a-i ajuta pe viitorii clienți să ia decizia că vor lucra cu tine.

Testimonialele nu sunt de ajuns pentru a-ți aduce clienți. Dac ar fi suficiente, tot ceea ce ar avea de făcut profesioniștii ar fi să adune și să mai adune testimoniale.

Este obligatoriu ca tu, prin ceea ce spui, faci și ești să confirmi informația din testimoniale.

DESCARCĂ GHIDUL MEU „CUM SĂ ÎȚI PROMOVEZI BRANDUL PERSONAL CU TESTIMONIALE ALE CLIENȚILOR”

  1. Fii cineva pe are oamenii se pot baza

 Când oamenii își pun bazele în tine, își cresc încredere în tine. Fii responsabil cu ceea ce promiți și fă ceea ce spui că faci. Prezintă clar motivația brandului personal.

Ce vrei să obții prin ceea ce faci? Care este planul tău? La ce să se aștepte oamenii de la tine? Explică foarte clar. Apoi fă acțiunile necesare să îndeplinești ceea ce declari că vei face.

  1. Fă acțiunile pentru oameni, nu pentru tine

Pune oamenii pe primul loc! Pentru ei faci ceea ce faci, nu pentru tine. Această mantră va fi farul tău pe timpul furtunii (pandemie, criză, conflict etc.). Îți va aminti în permanență ce este important pentru brandul personal pe care îl construiești:

  • Să ajuți
  • Să contribui
  • Să educi
  • Să schimbi un status quo
  • Să arăți că se poate și altfel
  • Să îmbunătățești o situație
  • Să îi faci pe oameni să trăiască mai bine!
  1. Fii perseverent

Bunele intenții sunt ucise din fașă de lipsa stăruinței. Degeaba ai idei bune dacă le pui în aplicare de două ori pe an. Încrederea oamenilor se capătă cu multă perseverență. Acționează zi de zi. Zilnic fă ceva cât de mic să capeți încrederea oamenilor. Începe cu social media, este gratis și ajunge concomitent la mai mulți oameni.

  1. Vorbe, dar mai ales fapte

Cred că știi la ce mă refer, nu? Societatea este sătulă de vorbe, oamenii vor fapte. Ca brand personal asigură-te că vorbești și faci deopotrivă. E mai ușor să vorbești despre ceea ce vei face decât să te apuci de treabă, știu. Dar promisiunile nu vând, ci acțiunea concretă.

  1. Fii răbdător

De ce, dacă sunt atât de bine intenționat și muncitor, nu am clienți? Răspunsul meu este: poate nu ai clienți deocamdată. Încrederea se construiește organic, în timp. Dacă te uiți peste biografiile marilor branduri personale – Michelle Obama, Tony Robbins, Oprah – vei constata că au început „de jos”, de acolo de unde prea puțină lume îi credita cu încredere.

Dar au avut un vis și au făcut pași spre îndeplinire timp de câteva decenii chiar. Răbdarea i-a răsplătit cu încrederea oamenilor.

  1. Fii consecvent în interacțiunile offline și online

 Majoritatea profesioniștilor sunt obișnuiți cu relații offline, directe, cu clienții lor. Este modul clasic de a face afaceri sau pur și simplu, de a lega relații de business și a-și face în cele din urmă meseria.

Dar în ultimul deceniu tot mai multe afaceri se fac online. Iar brandul personal se construiește pe Internet. Domeniul digital a fost propulsat de imposibilitatea interacțiunii directe în pandemie. Dacă ești expert în relații față-în-față, să știi că e la fel de important să devii tot mai bun pe social media și în mediul online în general.

Social media e o sabie cu două tăișuri. Sunt promovați „vanity metrics”: mulți followeri, multe like-uri, volum mare de orice…De aceea pare că au succes doar cei cu opinii puternice și voci și mai puternice…Iar profesioniștii de încredere stau tăcuți și retrași, de rușine să se afișeze.

Ai nevoie să fii la fel în viața reală și în viața digitală. Continuă să fii aproape de oameni și pe social media. Nu poți lipsi din cel mai popular fenomen actual. Dacă nu ești online, nu exiști.

Dar fă-ți simțită prezența autentic, cu scop, valoros…exact așa cum ai face-o în viața reală!

Întrebări frecvente

Să fii autenticul tu, să faci ceea ce spui că faci, când spui că faci, cum spui că faci, pentru cine spui că faci, la prețul pe care îl comunici, cu beneficiile pe care e promiți și oferind experiența pe care o promiți.

Încrederea este sentimentul care transformă un follower în client plătitor. Oamenii te plătesc când simt că pot avea încredere în tine personal și profesional, că ești persoana indicată să le rezolvi problema.

Fiind și în online la fel cum ești offline, în viața reală.

Sunt mai multe lucruri importante: să fii răbdător, să fii autentic, să faci ceea ce spui că faci, să ai ca scop binele comun nu doar pe al tău etc.

 

Shine On,
Manu