Episodul 104 – Ce valoare efectivă creezi cu brandul tău?

În episodul 104 vorbim despre cele 4 tipuri de valori efective pe care le caută oamenii la branduri.

Este vorba de: 1) Valoare funcțională sau tehnică, când focusul este pe soluția oferită; 2) Valoare monetară, care permite clientului să aibă din produsul sau serviciul tău un câștig financiar; 3) Valoare socială, care îl împlinește, ține de status, recunoaștere și de a-i uimi pe ceilalți; 4) Valoare psihologică sau valoare emoțională, care aduce stare de bine clientului.

Unele branduri oferă un mix din cele 4 valori efective. Altele se concentrează pe una singură. Consumatorii evaluează diferit aceste 4 tipuri de valori. Nu există o măsură one-fits-all. Nu toți oamenii caută aceleași lucruri, pentru că au dorințe diferite.

De asemenea, nu se poate spune că o valoare e mai bună decât celelalte sau mai slabă. Fiecare în parte sunt bune, la fel cum o combinație de mai multe valori este de asemenea bună.

Cum știi exact care e valoarea efectivă pe care o oferi?

Există valoare funcțională, monetară, socială și psihologică. Pur și simplu începe de unde crezi tu. Află portretul clientului ideal și în baza a ceea ce afli, decide ce valoare efectivă are nevoie să îi oferi o anumită perioadă.

Prima încercare de stabilire a valorii pe care o creezi este cea mai grea. E la fel ca în cazul exercițiului de nișare. Tu doar fă primul pas și nu te opri.

Publicul-țintă îți va arăta dacă valoarea pe care o oferi e cea care trebuie sau nu. Din câte am observat, brandurile personale creează îndeosebi valoare psihologică, socială și monetară și mai puțin funcțională.

Dacă ai nevoie de mai multe informații despre brand personal și valoare, îți recomand și episoadele 101, 102 și 103 The Personal Brand Podcast.