Episodul 103 – Cele 10 legi ale valorii în branding personal

Multe se pot scrie despre ce înseamnă să fii valoros și a oferi valoare clienților de brand personal. Este un topic supus subiectivismului fiecărei ființe umane. Ceea ce un om găsește valoros la un profesionist poate reprezenta ceva nevaloros pentru altcineva. Când vine vorba de valoare, aprecierea acesteia este relativă.

Ce e totuși fix? Care sunt principiile universal valabile pe care odată ce le respecți, știi sigur că „oferi valoare”?

Sunt 10 legi permanente, imuabile, valabile în orice circumstanță, pentru oricine. Odată ce le cunoști din episodul-bonus 103, poți începe să le respecți. Respectarea acestor principii îți aduce succes garantat.

Iată care sunt cele 10 legi ale valorii în branding personal:

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu te diferențiezi.

Creează o propunere unică de valoare care să arate grupului tău țintă cum ești cea mai bună alegere pentru ei, față de alte oferte existente.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu știi cui.

Lucrează cu un portret de client ideal bine definit în minte. „Valoarea” unui brand ține de marketing, iar marketingul (dar nu numai, ci și businessul) operează cu portret de client ideal.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu ajungi la clientul ideal.

Astăzi, majoritatea clienților unui brand stau online. Ai nevoie de website ca să fii și tu în conversația online.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu îl anunți pe clientul ideal că ai ceva de oferit.

Folosește social media cu scop precis, acela de a comunica despre tine și produsele tale cu clientul ideal.

  1. Nu poți oferi valoare doar în format scurt.

Ideea de „valoare” și formatul scurt de conținut de brand se bat…cap în cap (conținut scurt înseamnă postări pe Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), de aceea trebuie să creezi și conținut lung (blog, video, podcast, o carte, o agendă, un jurnal etc). Conținutul lung te face valoros în ochii consumatorilor.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu ai produse impecabile, actuale, adaptate nevoilor clientului din acest moment.

Momentan, oamenii consumă tot mai mult produse, servicii și programe online. Este bine să îți adaptezi portofoliul de produse astfel încât achiziția să se desfășoare ușor online, să livrezi online și să evaluezi online.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu educi.

Dacă nu educi, oamenii nu știu cum să maximizeze utilizarea produselor tale. Dacă nu le lărgești orizonturile în ceea ce privește industria, nișa, produsele tale, nu te consideră valoros. Te apreciază, dar nu văd cu adevărat valoare. Valoarea apare când educi, fiindcă prin educație le schimbi oamenilor viețile.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu asiguri experiențe pozitive clienților.

Îmbunătățește percepția de brand și oferă experiențe pozitive de utilizare. În 2023, să creezi „a brand experience” nu mai este rezervat doar pentru Apple sau Starbucks…ci pentru fiecare brand, inclusiv branduri personale, prezent online.

  1. Nu poți oferi valoare dacă nu ai o reputație bună.

O reputație bună înseamnă să spui adevărul, să te ții de promisiuni, să stai departe de scandaluri, să te concentrezi pe a construi pe termen lung etc.

  1. Nu poți oferi valoare fără să accepți să primești feedback.

Învață să soliciți, să accepți și să utilizezi feedback de la clienți permanent, ca o igienă a brandului personal. Doar așa poți îmbunătăți constant ceea ce oferi, poți ajusta și introduce noi capabilități produselor, serviciilor sau programelor tale.

Pentru a maximiza informația din acest episod, ascultă și episoadele 101 și 102, despre valoare în branding personal.