Episodul 109 – Copiere, plagiat și sindromul impostorului în crearea de conținut de brand personal

În acest episod îți prezint punctul meu de vedere legat de copiere, plagiat și sindromul impostorului în crearea de conținut de brand personal. Consider că este important să vorbim deschis și asumat despre actul de creație al fiecăruia pentru că 1) am trecut prin asta și știu cât de mult te poate bloca frica să nu spună cineva că îl copiezi; 2) majoritatea clienților mei au această grijă, care nu le permite să își publice munca valoroasă în condiții care să respecte etică lor personală.

Așadar episodul 109 este inpsirat de munca mea de zi cu zi, precum și de ideile lui Austin Kleon, din cartea sa, „Steal Like an Artist”.

Crearea de conținut de brand personal nu este un moft. E o necesitate. În branding personal, ceea ce scrii sau filmezi sau creezi în general este magnetul care atrage clienții plătitori către tine. Un magnet mai puternic nu există.

Iată 3 lucruri pe care le consider esențiale în crearea de conținut:

  1. Actul efectiv al creației de conținut să izvorască din motivația ta intrinsecă de a-i ajuta pe alți oameni să trăiască sau să muncească mai bine. Adică orice scrii să fie strâns legat cu motivația ta ca brand personal, subiectul să „îți aparțină”, să îl cunoști bine.
  2. Când te inspiri de la altcineva, întotdeauna precizează sursa. Întotdeauna.
  3. Limitează-te la esențial! Nu scrie despre orice, oricând. Scrie despre ce vrea să citească clientul ideal, iar tu te pricepi la asta. Nu bate câmpii, căci astfel îți diluezi mesajul.