EPISODUL 57 – Cum să scapi de teama că oamenii și-ar putea da seama că nu ești un bun profesionist

Ca să scapi de teama că oamenii și-ar putea da seama că nu ești un bun profesionist, că nu ai un bun brand personal, nu te mai gândi la oameni în general, ci doar la clientul ideal. Fiindcă doar pentru el ceea ce știi să faci este suficient, valoros și relevant aici și acum.

Dacă nu lucrezi cu un avatar de client ideal clar, afacerea ta suferă și poți ajunge să îți pui la îndoială propriile abilități în fiecare zi. Cum să construiești un brand personal durabil când tu ai dubii permanent? Șirul de pierderi din munca ta se oprește doar atunci când începi să lucrezi cu un portret de client ideal.

În căutarea clientului ideal pierdut

Prea mulți profesioniști uită cu cine vor să lucreze și pentru cine sunt cu adevărat pregătiți atunci când își pun întrebarea „Dacă o să spună oamenii că nu sunt bun la ceea ce fac odată ce încep să-mi construiesc brandul personal?”

Brandul personal se construiește cu scopul de a deveni foarte relevant pentru un grup de oameni care se numesc „clienții ideali”.

Ei populează nișa ta de piață. Cu cât ai mai mulți clienți ideali în nișa de piață cu atât ești mai profitabil, ajungi un brand personal puternic mai repede, ajuți cât mai mulți oameni, ai impact, influență și profit.

De asta se face branding, că să devenim fiecare din cei care dorim brand personal, relevanți pentru o anumită felie de public, numiți clienții ideali.

„Dacă or să spună oamenii că nu știu ce fac” vs. „Dacă or să spună clienții ideali că eu nu știu ce fac”

Nu uita pentru ce faci branding! Să ajuți, să devii relevant și important și memorabil doar pentru acesta categorie de public: clienții ideali.

E atât de important să știm lucrul acesta. Profitul tău și al meu și al tuturor brandurilor din lume este la clienții ideali. Nu la „oameni”, nu la toată piața, nu la oricine. La clienții ideali!

Vrem cât mai mulți clienți ideali în businessul nostru. Ei există, nu trebuie să-i creăm noi, ei există, au niște probleme specifice. Treaba noastră, prin branding personal, este să ajungem la acești oameni.

Cunoaște-ți clientul ideal

Trebuie să fii bine informat și să știi exact portretul clientului ideal.

Tu iți faci treaba bine și asta o spun contractele anterioare, businessul care iți merge, dar ai totuși o teamă.

Toate brandurile lucrează cu un portret al clientului ideal. Ai nevoie să ai acest portret în minte curat ca lacrima. Un singur lucru dacă nu îl știi despre clientul ideal, o să vezi, fix acolo e o gaură neagră.

Ascultă episodul 57 din The Personal Brand Podcast și află cum te poți ajuta singur să nu mai ai teamă și cum trebuie să te focusezi pe nișa ta de piață, clienții tăi ideali.

Pentru că traversăm o perioadă grea, în care nu mai este doar pandemia, ci și conflictul din Ucraina și dacă te simți deraiată de la traseu, dacă te simți copleșită, obosită, blocată într-o poveste din care vrei să ieși și nu știi cum, te invit în programul Unstuck in Difficult Times. E un program pe care l-am creat special pentru perioada aceasta, în care se suprapun mai multe evenimente negative care ne consumă pe fiecare în mod diferit. Este un program de 3 întâlniri de coaching cu mine, în care iți dau timpul meu, energia mea, stilul meu.