Mai devreme sau mai târziu în colaborarea cu profesioniști, sunt întrebată acest lucru: ca să am succes, trebuie să par mai degrabă deștept sau simpatic? Mi-am pus și eu această întrebare acum câțiva ani, când am început să îmi construiesc conștient brandul personal.

Dacă și tu te gândești ce să faci să ai succes, să dovedești cât de multe știi în meseria ta sau să fii pe placul oamenilor, astăzi îți ofer răspunsul meu.

Încep spunând că atunci când vine vorba de ceea ce este nevoie să facem pentru a ne poziționa corect în branding personal, opiniile sunt împărțite. Și este OK să fie așa. Fiecare răspundem pe baza valorilor, personalității și experienței noastre. Și mai ales, a modului în care am utilizat și utilizăm social media, locul în care – cel puțin în pandemie – fiecare ne promovăm gratuit până la un anumit punct.

Unii profesioniști – precum cei din industrii puternic reglementate, precum medicină sau medicină dentară, avocatură, arthitectură, audit sau consultanța de afaceri –  au îmbrățișat dintotdeauna o poziționare profesionistă, cu focus pe ceea ce știu, pe bagajul lor de cunoștințe și mai puțin pe propria viață și personalitate. Mulți dintre practicanții acestor profesii nici măcar nu s-au gândit să pară simpatici, să aibă un dialog autentic cu audiența. În aceste meserii, istoric vorbind, lupta s-a dus între competențe și rețeaua de networking, nu pe cât e fiecare de simpatic.

Această tendință s-a extins ulterior și asupra unor profesii mai puțin reglementate, unde profesioniștii au considerat că închid mai repede bucla vânzării dacă par competenți, nu simpatici. Am văzut asta în imobiliare, coaching, nutriție, fitness training, industria de beauty șamd.

Dar în noua economie, economia social media, focusul strict pe competențe mai este valabil?

Îți ofer răpunsul meu – și ofer mai multe detalii – în acest episod din The Personal Brand Podcast. Tot pe acest subiect am scris și aici.