Episodul 119 – Pro și contra lucrului gratis ca brand personal

În episodul 119 vorbesc cu bune și mai puțin bune despre a oferi acces gratuit la tine sau la informația pe care o deții atunci când vrei să îți construiești afacerea. Este bine să fii generos și să prioritizezi a împărtăși informație gratis cu audiențele tale, însă nu oricând, oricât și oricum.

Dacă te uiți obiectiv la business-ul tău în acest moment,

  1. Câți clienți plătesc prețul corect?
  2. Câți plătesc puțin (dar totuși plătesc)?
  3. Câți nu plătesc deloc, dar primesc informație și au acces la tine?

Întreb pentru că știu că ești un profesionist ocupat. Judecând după câte ai de făcut, ar trebui să ai un business super profitabil. Cu toate acestea, nu e așa, nu?

Iar unul din principalele motive pentru care încă nu câștigi foarte bine este dezechilibrul dintre punctele 1 și 2 și situația de la punctul 3.

Ce vreau să spun este că dacă ești ca majoritatea antreprenorilor care își construiesc brandul personal,

  1. Încă nu ai clienți care plătesc prețul corect.
  2. Ai doar câțiva clienți care plătesc puțin.
  3. Ai prea mulți clienți care nu te plătesc deloc.

În aceste condiții e evident de ce, deși depui eforturi, afacerea ta nu crește.

Iubesc să dau din cunoștințele mele gratis. De fapt așa am și început afacerea mea de coaching și consultanță de branding personal: cu mult, mult gratis.

Și clienților mei le spun să practice generozitatea, să o prioritizeze și să ofere informație gratis. Cu câteva condiții:

  • Să o facă strategic
  • Să o facă mai ales la început
  • Să o facă cu măsură

Când lucrezi gratis perioade prea lungi de timp, de obicei apar aceste 4 probleme:

  1. Clienții nu se țin de treabă, pentru că primesc ceva valoros fără să depună efort. „When people pay, they pay attention” este o frază foarte adevărată. Nu plătesc, nu simt că pierd ceva dacă nu trec la treabă.
  2. Clienții renunță ușor la tine sau produsul tău și ai turnover (rată de plecare a clienților) mare. Ești forțat să cauți permanent clienți noi.
  3. Este greu să faci upsell din moment ce nu au plătit nimic din start.
  4. Nu poți avea profit cu clienții care primesc totul gratis. Practic cu ei nu îți crești businessul, ci faci practică. Ești ca un student în anii în care facultatea îi cere practică. Practica nu este plătită.

Ce soluții ai…pentru că știu că dorești să continui să oferi lucruri gratis, dar vrei și să îți crești afacerea?

Îți dezvălui ce funcționează pentru mine în acest episod.