Episodul 117 – Recesiunea economică și brandul personal: oferi o soluție sau rezolvi o problemă?

În episodul 117 vorbesc despre importanța de a înțelege ce vor clienții în perioade de recesiune și ce să faci cu brandul personal, astfel încât să le traversezi cu bine.

Cumpărători există și în criză, dar se comportă diferit la achiziție.

În esență, vor 4 lucruri:

  1. Să fie siguri că fac o investiție bună. Recesiunea nu e un moment bun să facă investiții păguboase.
  2. Să primească mai multă valoare ca de obicei la investiția făcută. Acum mai mult ca oricând se uită la ROI mare.
  3. Să nu se grăbească în procesul de cumpărare. Decizia de achiziție e prelungită.
  4. Și mai ales, să își rezolve o problemă acută. În criză oamenii au tendința să se ocupe preponderent de priorități și urgențe. Cele 3 direcții prioritare sunt: bani, relații și sănătate.

În criză, cumpărătorii unui brand personal au nevoie să își rezolve o problemă acută. Aceasta s-a acutizat în timp, prin faptul că oamenii nu au acționat.

Cum faci tu din ceea ce oferi – career coaching, medicină dentară pentru copii, terapie de cuplu, caligrafie, nutriție, fotografie de business, social media management, web development, video production etc.- un subiect important și urgent pentru clienții ideali determină succesul în perioade de criză.

Să luăm un exemplu…

De ce să nu vinzi o soluție? În recesiune, când știrile sunt negative și anxietatea crescută, clienții sunt reticenți să cumpere „un plan alimentar” ca să slăbească. Majoritatea l-au mai cumpărat și înainte și nu l-au aplicat. Deci nu le vinde un plan alimentar!

Criza e momentul să le spui oamenilor că suferă de o problemă acută cu modul în care se alimentează. Să o numești, să o descrii. Să le explici cum au ajuns aici și mai ales, care e costul dacă nu acționează acum să o rezolve. Apoi să le arăți cum știi tu să le rezolvi problema. Să prezinți valoarea pe care știi să o generezi pentru ei aici și acum.

În criză au succes profesioniștii care îi capacitează pe clienți să își rezolve problema acută. Când clienții au succes, mai ales în vremuri grele, devin cei mai avizi ambasadori ai brandului personal.

În perioade de recesiune, supra-calificarea, specificitatea și procesul de nișare sunt mai importante ca în „vremuri normale”. Să știi exact cu cine vorbești în criză înseamnă să îți crești semnificativ șansele să vinzi.

Află mai multe despre cum să comunici cu oamenii în criză din acest episod.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *