Care sunt beneficiile brandului personal – Top 10 avantaje pe care le aduce profesioniștilor

Care sunt beneficiile brandului personal – Top 10 avantaje pe care le aduce profesioniștilor

Când spui brandul personal….

Spui număr mare de urmăritori pe Instagram, nu-i așa? Sau să fii renumit? Să te caute brandurile să lucreze cu tine și să te plătească pentru asta? Să ai clienți și profit?

Brandul personal poate fi toate acestea, desigur. Și multe altele. Pe lângă avantajele evidente descrise mai sus, există unele incredibile, pe care este timpul să le descoperi. Într-o lume în care cu toții vrem succes, cu ce te ajută brandul personal să ai succes?

Cuprins

10 beneficii pe care le ai odată ce îți construiești brandul personal

  1. Te ajută să te diferențiezi pe piață

În societatea ultra-competitivă în care trăim, să îți construiești reputația în baza personalității și abilităților tale tehnice este cel mai bun lucru care îți va face loc pe piață. Atunci când începi să vorbești strategic despre cine ești intrinsec, care îți sunt valorile și motivația, ce știi să faci funcțional și pentru cine, lași în urmă competiția.

Se spune că fiecare specialist are clienții săi și că este loc pentru toată lumea pe piață. Dacă aceste afirmații sunt adevărate, cum de unii au mii de clienți și alții abia adună câțiva pe an?

Secretul stă în branding, adică tocmai în poziționarea și comunicarea a cine ești și ce faci unic.

  1. Îți aduce împlinire

Majoritatea profesioniștilor care doresc să devină brand personal au adunat suficiente experiențe de viață și de muncă încât să știe că împlinirea nu înseamnă doar bani. Atunci când treci de o anumită experiență cumulată de viață și muncă, realizezi că ai o voce și vrei să o faci auzită. Mocnește în tine dorința de a da mai departe. Vrei să îți îndeplinești un vis trecut din copilărie: brusc, vrei să devii un educator!

Motivația unui brand personal nu este doar să monetizeze, ci să ajute alți oameni să trăiască mai bine. Când ajuți, oamenii văd valoare în asta, și la un moment dat iau singuri decizia că vor să lucreze cu tine și să te plătească. Cu cât ajuți mai mulți oameni, cu atât ești mai bine remunerat. Banii sunt necesari să poți trăi așa cum vrei, dar sunt insuficienți să te facă să te simți împlinit.

Împlinirea înseamnă să bifezi rezultatele financiare și să îți îndeplinești misiunea personală pe Pământ. Adică exact ce face un brand personal.

  1. Obții impact

Poate în acest moment ai suficienți clienți încât să nu fie nevoie să ai un brand personal. Este normal și nici nu trebuie să ai o marcă de profesionist pentru a atrage clienți. Este suficient să ai produse impecabile și un sistem bine pus la punct de vânzări.

Dar dacă ai o viziune personală mai mare, care presupune ca mesajul tău să ajungă la mii, zeci de mii și sute de mii de oameni, cum o să se întâmple asta fără un buget uriaș, o echipă cu zeci de oameni și fără ca tu să pierzi ceea ce iubești cel mai mult – libertatea? Poți ajunge la mii de oameni odată ce îți construiești conștient brandul personal. Aceasta înseamnă să ai impact.

Brandul personal și impactul sunt implicite. Când spui brand, spui număr mare de oameni. De ce brand personal? Dacă vrei să ajuți locuitorii dintr-o scară de bloc, nu te deranja cu brandul personal. Poți să o faci oricum și e minunat. Dar dacă vrei să ajuți locuitorii unui întreg oraș este nevoie să devii un brand personal. Cu alte cuvinte, cu cât visul tău e mai mare, cu atât a-ți construi brandul personal va fi mai benefic.

  1. Capeți tot mai multă influență

Strâns legată de impact este influența. De ce? Pentru că atunci când ajungi să ajuți un număr mare de oameni acțiunile pe care le exerciți devin mai relevante. Începi să fii cineva important pentru un număr amplu de oameni. Iar tu devii mai puternic, mai cunoscut și mai influent. Dacă ajuți 5 oameni pe lună, influența ta este minimă, dar binevenită. Altfel stau lucrurile când ajungi să ajuți 500 sau 5000 de oameni pe lună, nu?

Ca și în cazul impactului, când spui brand personal spui influență. Înseamnă că acțiunile tale schimbă viața unui număr mare de oameni.

  1. Monetizezi, faci profit

Ca o consecință pozitivă a impactului și influenței, când îți construiești brandul personal ai și profit mare. Din punct de vedere matematic e simplu: cu cât ajuți mai mulți oameni pentru care ești important și te plătesc, cu atât câștigi mai bine.

  1. Te conectezi cu oameni cu valori și interese comune

Se spune că nimic nu împlinește un individ ca sensul apartenenței la o comunitate. De aceea oamenii stau împreună din preistorie. Dacă omul preistoric se reunea cu câțiva dintre semenii săi în peșteri, astăzi avansul tehnologic (și aceeași dorință de apartenență socială) permite să fim alături de zeci de mii de oameni cu un click.

Odată ce ai un brand personal, strângi în jurul lui o familie mare – numită comunitatea ta – oameni cu valori și interese comune. Valorile vă vor uni la nivel emoțional, spiritual, mental. Îți vor umple ție „paharul” de bine interior. Când valorile noastre găsesc ecou în alți oameni cu valori similare, sensul nostru pe pământ se întărește. Ne simțim împliniți. Iar din punct de vedere psihologic, împlinirea înseamnă fericire.

Așadar a fi alături de oameni cu valori comune înseamnă a fi fericit. Brandul personal te poate face mai fericit.

La fel de important este și că familia care se strânge în jurul brandului personal are interese comune. Cine vine alături de brandul tău este interesat de teme comune cu tine. cu alte cuvinte, e preocupat de ceea ce faci tu profesional. În acest fel, nu doar sensul tău ca om e împlinit pe Pământ, ci și misiunea ta profesională.

  1. Te ajută la stabilirea parteneriatelor

Odată ce îți construiești brandul personal, află despre tine nu doar clienții, ci și colegi din industria ta și profesioniști din alte industrii, care îți pot deveni parteneri de afaceri. Faptul că prin brandingul tău vor afla cine ești, ce valori ai, ce crezuri personale și ce știi să faci tehnic, va atrage ca un magnet oameni cu preocupări similare. Beneficiul extraordinar pe care ți-l aduce brandul personal în această situație este că ajungi să fii foarte căutat. Nu mai ești tu cel care îi caută pe alții să faceți parteneriate, ci tu ești cel căutat și apreciat.

  1. Devii expert și lider de opinie recunoscut

A-ți construi conștient brandul personal este similar cu a-ți crește reputația pe piață. Când ai o reputație solidă și amplă, devii lider de opinie. Când ești lider, restul industriei se uită la tine pentru inspirație. Devii cel care dă tonul pe nișa ta de piață. Numele tău apare în majoritatea conversațiilor pe subiectul în care ești lider, iar opinia ta este solicitată de publicații, bloggeri, în podcasturi șamd.

De asemenea, un beneficiu fantastic și implicit a-l construcției brandului personal este că începi să fii perceput ca expert în domeniul tău. Poți da mai departe ce ai învățat, iar în acest fel îți împlinești și mai mult sensul pe Pământ. Experții sunt căutați și bine plătiți. În consecință, îți crești profitabilitatea.

  1. Îți crești încrederea în tine

Munca unui brand personal este transformatoare. Presupune să educi oamenii în manieră proprie pe subiectul care te pasionează și/sau la care ești foarte bun. Când oamenii sunt transformați prin munca ta, primești confirmarea clară că faci bine ceea ce faci. Îți crești astfel încrederea să continui, să ajuți și mai mulți oameni.

  1. Lași o moștenire lumii

Dacă vrei profit, oferă servicii impecabile și învață să le vinzi. Vei fi bine.

Dar dacă vrei să te simți împlinit, creează o moștenire. În condițiile în care majoritatea sunt ahtiați după profit astăzi, fii tu cel care se gândește la generațiile viitoare. Moștenirea unui brand personal nu trebuie să fie neapărat un tezaur de aur. Poate fi o carte, o metodă, un podcast, un curs etc.

Nu te limita doar la a oferi servicii impecabile și a învăța să le vinzi. Fă să le fie bine și celorlalți. Nu te limita doar la procesul vânzării, ci ajută-i cu adevărat pe oameni să trăiască și să muncească mai bine.

Așa cum spune antreprenorul și investitorul Naval Ravikant, „când în sfârșit ai bani realizezi că nu asta ai căutat în primul rând”.

Întrebări frecvente

Un brand personal este marca unui profesionist, al unui om care exercită o profesie.

Oricine are o meserie pe care o iubește și vrea să vorbească despre ea cu mai mulți oameni.

Nu, un brand personal înseamnă totalitatea caracteristicilor interne și externe ale unui profesionist, care îl fac un întreg. Logo-ul face parte din caracteristicile externe, respectiv din conceptul de „identitate vizuală” a brandului personal.

Beneficiile de brand personal sunt câștigurile pe care profesionistul care își construiește conștient brandul le obține după aceea. Aceste beneficii nu sunt neapărat doar de ordin financiar. Sunt și emoționale, și spirituale și mentale.

Construcția unei reputații solide care durează în timp, faptul că te cunosc și te respectă  mulți oameni, posibilitatea de a influența în bine viețile mai multor oameni și monetizarea (câștig în bani).

 

Shine On,
Manu

 

Foto de pe Unsplash.com