Episodul 124 – 11 criterii importante de care să ții seama dacă vrei să îți construiești un brand personal focusat
Dacă sunt numeroase zilele în care spui „aș da orice să fiu mai focusat și mai bine organizat cu brandul personal, dar nu știu de unde să încep”, acest episod e pentru tine.
Din el descoperi 11 criterii esențiale pe care e bine să le respecți atunci când vrei să îți construiești un brand focusat.
Cum de a ajuns focusul un subiect atât de important în branding personal astăzi?…Fiindcă literalmente se află pe buzele tuturor!
Nevoia de focus vine din realitatea cotidiană. Profesioniștii sunt suprasaturați cu sarcini zi după zi. Au multe de făcut și un singur creier să le gestioneze pe toate.
Supraîncărcarea cu sarcini (termen din aviație pe care l-am învățat din această carte) produce haos, adică exact opusul focusului în branding personal.
Haosul înseamnă pierdere de resurse, atenție și concentrare și mai ales, bani:
- Ai tendința să fii de toate și nimeni excepțional;
- Nu știi despre ce să mai postezi pe social media, totul ți se pare un subiect, dar în același timp un non-subiect;
- Nu știi cum să te prezinți, ce „pălării” să îți pui ca să ai clienți;
- Ai agenda plină și prea puțină energie să îndeplinești ceva concret;
Cum ar arăta focusul în branding personal?
Așadar cele 11 aspecte deosebit de importante de care să ții cont când vrei să ai un brand personal focusat sunt:
- Decide un singur subiect major despre care vei vorbi (sau tema brandului tău, răspunsul la întrebare „despre ce e brandul tău?” El va reprezenta principalul serviciu pe care îl oferi.
- Stabilește-ți 3 piloni de conținut conectați cu subiectul de la pct. 1, care să te ajute să ai ce scrie în fiecare zi fără să repeți ideile, cu scop precis de a vinde.
- Alege o nișă și doar una, în următorii 3-5 ani cel puțin. Devino expert, lider de opinie în ea. După aceea, după ce vei ști ce e de făcut, ai libertatea de a te extinde pe câte nișe dorești.
- Identifică punct cu punct, pas cu pas, element cu element, avatarul de client ideal. Până la cele mai mici detalii! Tot ce știi despre clientul ideal înseamnă putere crescută de a-l atrage.
- Identifică, scrie, comunică și monetizează povestea ta unică de viață și de muncă. Spune aceeași poveste over and over again, nu schimba narativul de fiecare dată în funcție de cum te simți, fiindcă vei produce confuzie în rândul audienței.
- Creează-ți o imagine unică online și comunic-o în același fel pe toate rețelele sociale.
- Stabilește-ți o „imagistică” fermă de brand personal și utilizează același tip de fotografii, tratate cu același filtru, care transmit același sentiment general și te prezintă în stări identice pe toate platformele sociale.
- Folosește aceleași culori de brand: 2, maxim 3 pe toate rețelele sociale.
- Identifică și comunică top 5 superputeri profesionale care te ajută să vinzi aici și acum, nu mai multe.
- Identifică-ți Unique Selling Proposition-ul, adică acel aspect sau cumul de aspecte care te diferențiază net pe piață.
- Alege un cuvânt (sau o sintagmă) cu care vrei să fii asociat ca brand, în caz că oamenii uită numele tău. Acest cuvânt poate fi produsul sau compania ta sau serviciul pe care îl oferi (de exemplu dacă cineva îmi uită numele, vreau să mă asocieze cu coaching pentru branding personal).
Ai provocări cu aceste 11 criterii?
Te invit să lucrăm rapid la ele în sesiunea de consultanță de o oră, SPEED UP! Te programezi singur și ne întâlnim când este cel mai potrivit pentru tine.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!