Episodul 114 – Nișarea: sfaturi utile pentru a gestiona cel mai dificil exercițiu de branding personal

În episodul 114 vorbesc despre procesul nișării în branding personal, atunci când profesionistul crede că se află pe două sau mai multe nișe și are mai multe avataruri de client ideal.

Dacă te afli în această situație, știi cât de dificil este să iei o hotărâre referitoare la direcția unică în care vei merge – profesional vorbind – mai departe.

Există idei preconcepute, mituri și aspecte necunoscute legate de nișa de piață care dau bătăi de cap profesioniștilor:

De exemplu, ideea că a fi pe mai multe nișe concomitent te face mai bogat nu este doar falsă, ci și contraproductivă. Branding înseamnă un singur lucru făcut excelent.

De asemenea, se știe prea puțin că nișa este un element de business, nu doar de marketing. Ori dacă nu ai avut niciodată o strategie de business și brusc trebuie să ai una de marketing (sau branding) e firesc să îți fie greu să o scrii.

Nu există suficientă claritate că nișarea este o hotărâre. E răspunsul la  întrebarea „De aici încolo, care este direcția unică pe care merg?”

Se pierd mulți bani în lipsa nișării concrete și eficiente în branding personal. Ce înseamnă „concret și eficient”?

  • Să poți să articulezi singur, răspicat, direcția unică în care mergi în următorii 3-5-10 ani.
  • Să ai un grad de profitabilitate ridicat din această direcție unică.
  • Să fii atât de cunoscut, încât numele tău să fie sinonim cu nișa sau micronișa.
  • Dacă audiența îți uită numele pentru o secundă, să îl poată înlocui cu un cuvânt sau o sintagmă clară asociată cu nișa de piață.
  • Să fii perceput ca lider de opinie în direcția în care mergi.