100 de episoade The Personal Brand Podcast și 5 cadouri inedite pentru tine

The Personal Brand Podcast împlinește 100 de episoade, prilej excelent să răspund celor mai simpatice, curioase și creative întrebări pe care le-am primit de la ascultători de la lansarea podcastului din August 2020 până în prezent.

Din acest episod afli care au fost cele mai simpatice situații din timpul înregistrării celor 100 de episoade, care sunt cele mai populare episoade lansate, ce fac când îmi este greu sau rămân fără inspirație, dacă scriptez sau nu când înregistrez, cum intenționez să continui șamd.

La finalul episodului, pentru că este unul aniversar, vei găsi 5 cadouri gratuite, pe care de obicei le fac doar clienților plătitori.

Este vorba de 5 idei esențiale de urmărit pentru oricine dorește să își construiască un brand personal. Le poți considera baza brandingului personal, AHA-uri sau conștientizări puternice. Ele îți vor fi de folos pe viitor, îți promit.

5 cadouri inedite pentru tine sau 5 legi ale brandingului personal de care e bine să fii conștient nonstop: 

  1. Tu ești primul tău client. Ce îți place ție, fă și pentru alții. Pentru că noi, oamenii, avem valori comune, odată ce îți cunoști valorile personale fii conștient că vei căuta clienți care le împărtășesc. În același timp, ce ție nu îți place, altuia nu îi face. Nu este nevoie să aștepți să îți confirme sau infirme alții ideile. Folosește-te pe tine ca tester.
  1. Clienții sunt educabili. Deși uneori poate părea că nu e așa, te asigur că poți educa publicul unui brand câte puțin în fiecare zi. Trebuie să o faci cu tact și parte din deservire, nu ca un profesor cu rigla în mână la tablă…nimănui nu îi place să fie tratat ca un elev. Dar dacă pleci de la premisa că un client nu este educabil în ceea ce privește profesia ta, stilul tău de lucru, produsele etc. îl situezi automat pe o poziție de inferioritate față de tine. Ceea ce nu este nici corect, nici eficient. Clienții se educă și de cele mai multe ori efortul de a-i educa e pe termen lung. Nu renunța după prima săptămână.
  1. Clienții cumpăra ceea ce le este oferit. Dacă nu ai un produs sau serviciu în portofoliu, nu îl vor cumpăra. Treaba clienților este să achiziționeze, nu să îți citească gândurile. Trebuie să le spui oamenilor răspicat ce anume oferi ca produse, ce preț au, cum se va desfășura colaborarea. În aceeași măsură, dacă ești nemulțumit de cum merg lucrurile cu un produs pe care nu vrei să îl mai vinzi în volum mare, dar continui să îl oferi, fii sigur că oamenii îl vor cumpăra. Clienții cumpără ceea ce le este oferit. Nu le oferi ceva, nu cumpără.
  1. Dacă nu îi faci o ofertă clară clientului, și-o face singur. Legat de ideea #3, dacă nu ai produse configurate clar pe website, prezentate în oferte, lași loc imaginației clienților să și le creeze singuri. Și fiecare își va crea propriul produs. Așa apar situațiile neplăcute, căci mintea clientului creează unicorni roz cu 5 picioare… Așa că dacă ai 10 clienți pe lună, oferi 10 produse diferite, ceea ce este contra-productiv și obositor. Cel care face oferte clienților ești tu, nu invers! Spune clar ce oferi înainte să îți spună oamenii ce ar vrea să cumpere de la tine…
  1. Ai probleme de livrare pentru că ai probleme de contractare și invers. Această idee se aplică îndeosebi în zona serviciilor, unde nu există produse finite, cristalizate, fizice: dacă nu contractezi corect un client, vei avea probleme cu livrarea. Și invers, dacă nu livrezi corect, degeaba ai făcut o contractare bună. Cât va dura colaborarea cu tine, ce este permis și ce nu în timpul acesteia? Ce este posibil în lucrul cu tine și ce nu? Ce vei face tu și ce va face clientul? Toate trebuie clarificate din timp. Cu cât ție îți este mai clar ce faci, cu atât îi devine și clientului ideal. Cu cât îi e mai clar, cu atât așteptările sunt mai echilibrate și se bucură de munca voastră împreună.

Acestea sunt niște legi universale ale brandului personal, valabile tot timpul, în orice circumstanță. Acum le știi și tu. Folosește-le în favoarea ta!