Episodul 99 – 11 lecții esențiale dacă vrei să pivotezi cu succes în afacere
În episodul 99 vorbesc despre experiența mea cu pivotarea în propria afacere, pe care am făcut-o în anul 2022.
Pivotarea este un proces care mai devreme sau mai târziu se întâmplă tuturor brandurilor și este bine să fii și tu pregătit să o faci.
Prima și prima dată, ea se întâmplă în mintea noastră. În branding personal, unde ești omul-orchestră și joci nenumărate roluri, pivotarea este un mindset, un mod de gândire, este conștientizare. Presupune să stabilești clar ce vrei să schimbi, ce nu o să mai faci deloc, ce o să faci nou și cu ce rezultate în afacerea pe care o crești cu brandul personal.
Am învățat că a pivota nu înseamnă să îți crești prețurile. Nici să te muți pe altă nișă fiindcă te-ai plictisit. Nici să încerci ceva nou fiindcă ai obosit.
Din punct de vedere al businessului, pivotarea înseamnă o schimbare de direcție a companiei actuale și mutarea focusului pe alt produs sau serviciu, cu scopul de a deservi și mai bine clienții în perioada următoare.
Din perspectiva brandingului, pivotarea reprezintă pur și simplu schimbarea promisiunii de brand.
Pivotarea e specifică și recomandată de experți atunci când se întrevede o perioadă financiară instabilă. Ce e specific pivotării în astfel de momente? Am învățat că e vorba de restrângerea activității, o constricție personală și de business ca să poți naviga ușor perioade tulburi.
Pivotarea necesită noi obiective, o nouă strategie care să permită îndeplinirea lor și tactici adaptate.
Am mai învățat că specifica pivotării este viteza: e important ca pivotarea să se întâmple repede.
Alt lucru important e să a alături de tine specialiști care să te ghideze în tot procesul pivotării.
Iată principalele 11 lecții care rămân cu mine după pivotarea în afacerea mea în anul 2022:
- Ai nevoie de o bază solidă.
- Pivotarea trebuie să se întâmple relativ repede.
- Ai nevoie de suport de specialitate, deci lucrează cu specialiști
- Trebuie sa decizi clar ce nu o să mai faci, altfel nu pivotezi riști să faci același lucru așteptând rezultate diferite.
- La început poate fi un șoc pentru audiența ta, oricât l-ai pregăti. E nevoie să ai răbdare.
- Pivotarea este o tranziție. E posibil să trebuiască să continui să faci părți din ceea ce făceai anterior până intri 100% pe noua direcție. Din acest punct de vedere, pivotarea e obositoare.
- Pivotarea nu va fi un proces linear, ci sinusoid. Uneori va merge în sus, alteori în jos. E nevoie de adaptabilitate și flexibilitate pentru succes.
- Pentru că schimbi promisiunea de brand, își schimbi automat și audiența. Poate dura ceva până strângi audiențe noi, dar e ceva firesc.
- Pivotarea poate necesita investiții financiare însemnate, dar nu e obligatoriu.
- A pivota e un act de curaj.
- Pivotare înseamnă direcție nouă cu obiective de business noi.
Fie că te muți din offline în online și schimbi aproape totul, fie din online în online prin focusarea pe alt produs sau serviciu din portofoliu, este bine să știi ce e pivotarea, când să o faci, ce presupune și cum te poate ajuta.
Pivotarea înseamnă să faci acțiuni curajoase, necesare, ca să îți crești profitul de brand personal.
De asemenea, pivotarea înseamnă să schimbi ceva la tine, la modul în care operezi și te raportezi la clientul ideal. Așadar se întâmplă și în mintea, sufletul și trupul tău, nu doar pe hârtie.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!