Episodul 203 – Cum să te nișezi fără să nu pierzi nimic din vedere
Din episodul 203 înveți cum să te nișezi simplu, rapid și ușor în personal branding cu ajutorul a două întrebări-cheie pe care le adresez clienților mei. După ce asculți îți va fi mai clar care este diferența dintre nișa ta de piață și diverse domenii din care poate proveni clientul ideal.
Prima întrebare se referă la ce dorești să faci. „Pentru ce vrei să fii cel mai cunoscut?” Observă că te întreb „cel mai”, adică poți da un singur răspuns. Dacă ai răspunsul, felicitări! Dacă nu, ascultă episodul ca să te edifici.
Apoi răspunde și la doua întrebare. „Care este problema specifică pe care o rezolvi pentru clienții tăi?” Insist pe cuvântul „specifică”, așadar concentrează-te să răspunzi cât mai în detaliu.
La finalul episodului 203 îți vei da seama unde se produce confuzia nișă de piață – domenii din care poate proveni clientul ideal.
Exemplul pe care îl ofer în episod, mai precis răspunsul meu la întrebarea primită de la Oana, o ascultătoare în seria AskManu, se referă la nișa de content writing.
Ascultătoarea are o dilemă ce nișă să aleagă, pentru că prin brandul personal oferă servicii de content writing și social media pentru clienți din 5 domenii de activitate diferite.
Să fie content writing pentru domeniul educației? Asta ar însemna că nișa ei este „educația”.
Sau content writing pentru cabinetele veterinare din București? Ceea ce ar presupune o cu totul altă nișă, „medicină veterniară”.
De asemenea, Oana, cea care mi-a trimis mesajul, are și clienți din sfera marketingului. Deci nișa ei ar fi „marketing”…
Observăm cum multitudinea de domenii din care provin clienții poate crea confuzie legat de nișare. Asta pentru că se produce confuzia nișă – domenii din care pot proveni clienții ideali.
Educația, marketingul sau medicina veterinară nu sunt nișe. Sunt domeniile din care poate proveni clientul ideal. Nișa cu adevărat este de content writing.
Problema comună a tuturor clienților Oanei este lipsa prezenței coerente pe social media și pe blog – de aceea au nevoie de serviciile ei. Da, acești clienți provin din domenii diferite, dar Oana ar trebui să aibă același proces unic de lucru cu ei! În acest fel, ascultătoarea își răspunde la întrebarea Ce problemă clară rezolv eu?
Mai departe ar trebui să răspundă la întrebarea Pentru ce vreau să fiu cea mai cunoscută pe piață? Un potențial răspuns ar fi „content writing în domeniul serviciilor”.
Află mai multe din episodul 203.
Până pe 15 Martie 2025, dacă îmi trimiți și tu un mesaj prin aplicația AskManu, poți câștiga 10 cărți care mi-ai schimbat viața. Tot ce ai de făcut este să dai click AICI de pe telefonul mobil și să urmezi pașii de înregistrare.
ASK MANU
Ai întrebări? Răspund în podcast! Spune-mi cum te pot ajuta și…nu uita să asculți episodul următor
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!