Episodul 134 – Crește vânzările ca brand personal în următoarele două luni fără epuizare și stres
După cea de-a doua jumătate a lunii Octombrie începem să spunem ”Tis The Season”, adică vin Black Friday & Sărbătorile și odată cu ele un excelent prilej de vânzări ca brand personal.
Din proprie experiență știu că Noiembrie și Decembrie vin cu mult potențial de profit, dar și cu o grămadă de stres și epuizare.
Până să înțeleg cum trebuie să abordez ultimele două luni din an (cunoscute și drept cele mai bune luni din an pentru vânzări, indiferent ce vinzi), făceam și eu această greșeală omniprezentă…
Mă refer la lipsa congruenței între cât vor profesioniștii să vândă în sezonul Sărbătorilor și capacitatea de care dispun cu adevărat pentru a realiza aceste vânzări acum.
Cât vor să vândă înseamnă ce plan își fac.
Prin capacitatea de care dispun mă refer la o combinație de timp, resurse financiare, putere mentală, prezență fizică de a face ceea ce doresc să facă în două luni de zile.
Cu alte cuvinte, vrei…dar nu poți! Și nimic nu te stresează mai mult ca asta.
Am fost și eu acolo și am învățat că focusul aduce mai mult decât să fac de toate pentru toți când vreau un boost de vânzări.
Congruența la care mă refer înseamnă să faci un plan realist, pe care să îl poți pune în aplicare cu timpul, banii, mintea și prezența fizică de care dispui acum.
E tentant să lansezi produse în Decembrie, să faci și campanii de reduceri la pachetele tale în Noiembrie, poate să organizezi și un eveniment sau două, să derulezi o campanie specifică de Black Friday, alta de Crăciun și poate și ceva de Revelion.
Dar sunt nici mai mult, nici mai puțin de 6 campanii diferite. Fiecare te necesită maxim, de la planul strategic la implementarea tacticilor, de la grafică, la copywriting și livrarea propriu-zisă. Iar lista poate continua.
Poți încerca 6 campanii în două luni și probabil vei fi stresat și epuizat pe 31 Decembrie…
Sau poți face un singur lucru, o singură campanie și aceea excelent.
Te gândești că e greu! Poți vinde atâtea…cum să faci doar un singur lucru?
Îți amintesc secretul vânzărilor de succes ale brandurilor personale: focusul!
Din acest episod afli cele 5 contexte de vânzare de care te poți folosi ca să decizi ce vrei să faci în mod realist în Noiembrie și Decembrie.
Ce vor clienții în această perioadă?
- Ceva specific de Crăciun / Iarnă / Sărbători: ședințe foto de familie, vacanțe, team building-uri, evenimente de final de an, cadouri corporate, produse pentru masa de Sărbători, dulciuri, agende, decorațiuni, coronițe etc.
- Să se înnoiască / să își înnoiască familia, casa sau biroul la preț avantajos față de restul anului: vinzi bine bunuri, lucruri pe care le manufacturezi, produse finite dar și – în ideea înnoirii spirituale – cursuri, programe, educație etc. Subiect bun de Black Friday și Cyber Monday.
- Cadouri: poți crea vouchere sau oferte speciale pentru soț / soție, prieten / prietenă / frate sau soră / părinți, copii, colegi etc. Cu puțină creativitate poți vinde orice ca un cadou în 2023…
- O soluție rapidă să recupereze întârzierea față de planul pentru 2023: se vând bine servicii, cursuri, programe, pachete de nutriție, caligrafie, finanțe, life coaching, educație financiară, relația cu sinele, relația cu copilul etc.
- Planificarea pe 2024: unii clienți de-ai tăi deja își fac New Year’s Resolutions, planuri de vacanță și bucket list pe anul viitor. Este bine să te treci de acum printre prioritățile lor. Se caută îndeosebi servicii, dar și produse finite.
Din aceste 5 idei cu siguranță una se potrivește afacerii tale. Poți combina mai multe contexte ca să vinzi mai mult. Cât timp dispui de resursele necesare să o faci, felicitări!
Dacă nu, rămâi în focus și abordează un singur context…și bine!
PS: Despre cum să faci oferte de Black Friday și Cyber Monday am vorbit și în episodul 40.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!