10 semne bune că ai ce este nevoie să ajungi brand personal
Te simți gata să ieși în față și să spui povestea lumii…dar te întrebi Care ar trebui să fie brandul meu personal? Despre ce să vorbesc? Unde și ce să comunic?
Internetul e plin de articole despre semne grave că îți trebuie un brand personal. Înțeleg că e bine să fim precauți și să lucrăm din timp la prevenție. Prevenția e cel mai bun tratament și este bine să îți poți da seama cei lipsește ca ai devii un brand personal. Dar nu te ajută să răspunzi la întrebarea…Bine, bine, de unde să încep brandul personal?
Dar cum ar fi să te uiți la ce ai, în loc de ce lipsește? Cum ar fi să îți dai seama imediat că ești candidatul ideal la funcția de brand personal?
10 semne bune la care să te uiți ca să îți dai rapid seama ce poți face cu brandul personal
- Nu dormi noaptea de câte ai de spus
Ai adunat atâta experiență în munca ta, încât pur și simplu faci implozie de idei și subiecte de povestit. Este un prim semn bun la care să te uiți și să te motiveze să începi cu adevărat să comunici tot ce știi.
Probabil practici meseria ta de ceva timp. Ai adunat informații teoretice și practice. Ai un număr considerabil de clienți. În același timp, ai un volum impresionant de întâmplări, lecții, anecdote, situații și cazuri diverse de prezentat.
Ce poți face cu ele? Să le comunici unei audiențe clare, specifice.
Dacă ești de părere că fiecare putem face din lume un loc mai bun învățându-i pe ceilalți ce învățăm noi, la câte informații ai de spus, nu rămâne decât să te apuci.
- Înveți încontinuu
Fie că înveți din cursuri plătite și te acreditezi constant, fie consumi multă informație practică și teoretică gratis, din cărți și Internet, cât timp înveți încontinuu despre meseria ta, ești candidatul ideal la brand personal.
Cei mai mulți se opresc din învățat, fiindcă a învăța este greu și ia timp. Oamenii vor rezultate imediat. Tu ai înțeles că rezultatele vin în timp și continui să investești în marea ta pasiune, munca ta, nonstop.
Din ce înveți, acum e timpul să dai înapoi. Să vorbești despre ce înveți este cel mai mare bine pe care îl poți face generațiilor viitoare de profesioniști.
- Ești super pasionat de ceea ce faci
Tu chiar simți că nu muncești nicio îi, ci practici un hobby nemaipomenit. Pentru tine zicala „fă ceea ce îți place și nu vei simți că muncești vreo zi” se aplică 100%.
Din această energie, ai suficiente resurse să dai mai departe.
Pasiunea neîncetată funcționează ca o supapă pentru tine, chiar și când lucrurile se complică sau treci prin momente dificile.
- Prietenii îți spun mereu „TU trebuie să vorbești despre asta!”
Te afli în această situație când auzi constant „ești foarte tare!”, „aș sta să te ascult până mâine” sau „tu chiar trebuie să vorbești despre asta cu mai multă lume!”
E atâta pasiune în tine, în ceea ce exprimi, încât ia ajunge la prietenii, familia și cunoscuții tăi de câte ori vorbești despre ceea ce faci. Culmea este că ție nu ți se pare că faci nimic excepțional! Este ego-ul tău care se compară cu vârfuri din industrie…Tu deja ești foarte bun!
Ai încredere în opiniile externe, mai ales când îți sunt oferite fără să le ceri. Dacă mai mulți oameni îți spun dezinteresat că povestea ta profesională merită auzită de alții, e timpul să urci pe scena de brand personal.
- Clienții „ar sta până mâine să te asculte”
Fie că lucrezi unu la unu fizic, fie pe Zoom, o dată la câteva zile auzi „eu te-aș lua acasă să te ascult vorbind nonstop” de la clienți. E un semn că informația pe care o transmiți:
- este valoroasă
- e interesantă
- e spună într-o manieră care o face ușor de înțeles
- e relevantă
- e amuzantă etc.
- Vrei să lași o moștenire prețioasă, nu doar să vinzi produse
Împlinirea și bifarea rezultatelor nu sunt același lucru. Să faci bani cu ceea ce știi înseamnă să bifezi rezultate. E ceea ce vrea majoritatea lumii. Dar tu ești diferit. Tu vrei altceva, în direcții mai degrabă spirituale și emoționale.
Material, ai nevoie de bani să menții afacerea în viață. Din acest punct de vedere, îți îndeplinești rezultatele lunar. Însă vrei și bunăstare emoțională și spirituală. Nu vrei doar bani, ci și împlinire.
Împlinirea în brand personal înseamnă să îți îndeplinești rezultatele financiare și să îi ajuți pe alții să trăiască mai bine cu ajutorul tău. Să știi tu că faci bine. Să oferi iubire. Ești conștient că nu vrei să vinzi produse, ci să lași o moștenire emoțională, spirituală, mentală, tehnică generațiilor care urmează.
- Crezi în puterea comunității
Orice faci, atragi oameni lângă tine. Ești un om pentru oameni, iar ei îți vin alături fără să faci mari eforturi. Ai creat deja o comunitate în jurul tău, doar că momentan nu are neapărat o formă de organizare concretă.
Ești cumva sufletul petrecerilor, al întâlnirilor, al reuniunilor private și profesionale. Opinia ta este solicitată în industrie, ești tăguit în multe comentarii la postări, ești dat exemplu „așa da”, iar munca ta este recomandată fără ca tu să o ceri.
Ești gata să aduni și mai mulți oameni în jurul tău.
- Consideri că ai lucruri valoroase de spus în versiuni noi
Dacă nu respecți rețete, ci inventezi unele noi cu rezultate formidabile, ești candidatul excelent la brand personal.
Cu toții știm că injecțiile, motorul electric și becul s-au inventat cândva, deci nimeni nu așteaptă de la tine să mai faci asta.
Meseria ta nu e inventată de tine, tu doar o practici în manieră personală creativă, faci ajustări la procese clasice, îmbunătățești metode etc. Vorbești despre asta „în bula ta” momentan, cu feedback foarte bun de la cine te ascultă.
Faptul că nu mergi pe poteci bătute, ci îți creezi propriile cărări indică deja leadership personal și creativitate. Acum este momentul să le aduci împreună ca brand personal.
- Îți plac poveștile
A avea un brand personal presupune a spune o poveste. Iar tu iubești poveștile! Ai crescut cu ele, le consumi și acum. Îți place o poveste bună, care te ține implicat. Citești poveștile altor profesioniști și îți spui „și eu vreau asta pentru mine!”
E timpul să iei pasiunea ta pentru povești și să îți identifici propria poveste.
Odată identificată, apoi o scrii, o comunici și monetizezi cu ea. Brusc, nu vei mai fi doar un profesionist, vei fi un personaj de poveste.
- Te exprimi cu ușurință fie în scris, fie video, fie audio
Dacă îți place să scrii despre munca ta, să vorbești la telefon sau să te filmezi, ai toate șansele să devii un brand personal.
La început este bine să te exprimi în maniera în care îți este cel mai ușor (nativ vorbind). Dacă ești bun la scris, vei începe să îți exprimi brandul personal în scris.
Dacă YouTube nu te sperie (ai noroc să știi!), după cum știi formatul video este cel mai căutat acum. Vei avea un foarte bun punct de plecare în promovarea brandului personal dacă te poți exprima cu ușurință în filmări.
Și dacă iubești să vorbești la telefon despre munca ta pleci dintr-un punct bun. Ai în față un posibil proiect de podcast.
Cu siguranță te exprimi cu ușurință într-o formă sau alta. Poate ai zile în care crezi despre tine că nu comunici bine nicicum. Dar crede-mă, dacă nu ai comunica bine fie în scris, fie video, fie audio, nu ai avea clienți acum. Ceva faci bine. E doar nevoie să identifici formatul tău ideal de comunicare. Apoi, ușor-ușor, abordezi și alt format.
Roma s-a construit pas cu pas, la fel și brandul personal.
După ce ai citit cele de mai sus, te întrebi „La ce e bun brandul personal, dacă deja am toate acestea?” Poți avea toate cele de mai sus, dar nestructurat, ineficient financiar și fără impact.
Acum poate ajuți câteva zeci de oameni pe an. odată ce îți construiești brandul personal, poți să ajuți sute, mii de oameni într-un an.
Ce face brandul personal este că fără să schimbe cine ești intrinsec, fără să îți ceară să „fake it till you make it”, fără compromisuri, îți aduce Impact prin expunerea către mai multă lume a mesajelor și personalității tale. Îți aduce Influență, prin poziționarea ca expert, ca lider de opinie în industrie. Și în cele din urmă îți aduce mai mult Profit, ca urmare a Influenței și Impactului.
Shine On,
Manu
Foto de pe Unsplash.com