Episodul 212 – După ce am adoptat „accidental” această strategie pe TikTok am aflat că este trendul anului 2025 pe social media
În episodul 212 împărtășesc experiența mea ca profesionist care vrea să își construiască brandul personal, după o lună de postări strategice pe rețeaua TikTok.
TT ca platformă este în creștere și nu poate fi evitată la nesfârșit, de aceea consider că brandurile personale trebuie să se împrietenească cu ea odată și-odată.
Cred în puterea lui „lead by example” și spun mereu că înainte să deschid gura să fac vreo recomandare, testez pe mine. La fel a fost și cu TikTok. Am considerat că e momentul să iau prezența mea acolo mai în serios și ca să le ofer un exemplu autentic oamenilor din comunitatea mea pe alte rețele.
Obiectivul precis
Înainte să decid că voi apărea zilnic pe TikTok în luna Aprilie, chiar cu câte două video pe zi, am făcut ceea ce oricine ar trebui să facă: am stabilit ce obiectiv urmăresc cu asta. Cu alte cuvinte, ce vreau să obțin cu prezența mea pe TikTok?
(prea mulți oameni se apucă să posteze pe TT fără un obiectiv clar în minte. La primele comentarii nelalocul lor sau în lipsa engagementului, renunță).
Din experiența de pe celelalte rețele – îndeosebi Instagram și Facebook – am știut că vreau o comunitate. Așadar îmi dau un an de zile să construiesc o comunitate de brand personal pe TikTok. Ceea ce nu exclude vânzările (care s-au și întâmplat, detaliez cum în episod), dar vânzările nu sunt obiectivul meu principal pe platforma TT acum.
Pe 10 Aprilie 2025, în timp ce deja postam de două ori pe zi pe TT cu scopul de a crește o comunitate de pasionați de personal branding, a ieșit pe piață unul dintre cele mai așteptate rapoarte anuale despre social media, Social Media Marketing Report by HubSpot.
Concluzia acestui raport care analizează piața de social media este că în 2025 cel mai mult contează comunitatea și conectarea. Spot on aș zice! Iată cum în mod accidental, strategia pe care am ales-o pe TT s-a dovedit cel mai bun lucru pe care îl puteam face.
TikTok, rețeaua mâniei
Avem nevoie să știm că putem fi noi înșine pe rețelele sociale, fără să fim atacați, comentați sau și mai rău, hăituiți.
TikTok e descrisă ca rețeaua mâniei, locul în care oricine intră și deversează orice îi trece prin cap la adresa oricui. Tocmai asta face din TT un spațiu interesant. Din multe puncte de vedere, asta se întâmplă și pe Facebook, mai ales în perioada alegerilor.
Ce faci cu expunerea ta, nu apari nici colo, nici dincolo pentru că există oameni mânioși? Îți respect decizia dacă nu vrei să apari. Dar dacă ești în căutare de soluții sănătoase să te poți expune așa cum ești, cred că acest episod de podcast te va ajuta.
Pe TikTok categoric nu e totul roz pe acolo, dar nici așa negru cum te pot face alții să crezi.
Sper ca povestea mea din episodul 212 The Personal Brand Podcast să te inspire și motiveze să încerci și tu să apari pe TikTok în maniera ta etică, serioasă și autentică.
ASK MANU
Ai întrebări? Răspund în podcast! Spune-mi cum te pot ajuta și…nu uita să asculți episodul următor
Mulțumim Manu,ești cea mai tare