Episodul 83 – Cum să câștigi mai mult și să lucrezi mai puțin timp
Pierzi clienți sau maximizezi oportunitățile cu fiecare?
Dacă vrei să construiești ceva durabil fără să te extenuezi, e momentul să îți iei clienți pe termen mediu și lung și să nu mai gândești businessul de azi pe mâine.
Stabilește ce poți vinde astfel încât următorul client care intră în afacerea ta să stea cu tine doi – trei ani, nu o lună sau preț de o comandă online…
Crește durata de viață a fiecărui client și îți vei crește profitul. Succesul vine când combini 4 strategii în business: Sell, Upsell, Downsell și Resell.
Strategia să câștigi mai mult lucrând mai puțin
Îți sună cunoscut „fă ceea ce îți place și nu o să simți că muncești o singură zi?”
Adevărul este că sună foarte bine. Personal iubesc această frază. Și oricât de comercial ar suna, am ajuns să cred în ea. Cum așa? O experimentez în munca mea de 5 ani de zile.
Cum am ajuns să consider că eu nu muncesc cu clienții mei, ci efectiv sunt în starea constantă de flow? Cum am ajuns să îmi iau energie în timp ce muncesc, fără să las profesia să mă secătuiască?
Am învățat despre strategiile Sell, Upsell, Downsell și Resell și le-am implementat.
Cea mai mare problemă de vânzare a profesioniștilor cu care lucrez este că se concentrează exclusiv pe a avea clienți. Când tot ceea ce contează este să vină noi clienți, asta obțin. Pe termen scurt, agenda lor e ocupată veșnic. Pe termen lung, sunt epuizați de muncă.
În felul acesta nu lucrează mai deștept. Lucrează mai din greu și produc mai puțin.
A te focusa sa iei clienți noi lună de lună e un efort enorm. Abia apuci să începi lucrul cu clienți noi, că luna următoare vin alții, apoi alții și iar alții.
Fiecare client nou are nevoi diferite și necesită un timp personalizat de adaptare cu tine. Unii clienți vor să vă vedeți mai rar, alții să termine mai repede lucrul cu tine, alții mai încet etc.
Cea mai mare pierdere de timp, energie și bani e când te concentrezi exclusiv ca lună de lună să aduci clienți noi în business.
Cel mai mare câștig este când te concentrezi pe retenția clienților vechi și într-adevăr să aduci și un număr suficient de clienți noi lună de lună.
Din păcate prea puțini profesioniști au o strategie de retenție bine pusă la punct. În lipsa ei fac business pe termen scurt.
Dar un business profitabil, scalabil și sustenabil are nevoie de gândire pe termen mediu și lung.
Nu fă doar partea de Sell în business (vânzarea).
Ai nevoie să faci și Upsell (vânzare mai scumpă). Upsell presupune să ai un produs, program, sesiune, pachet VIP, o experiență diferită, îmbunătățită și mai scumpă – pentru cei care lucrează deja cu tine și vor mai mult.
Poți implementa și strategia Downsell (vânzare mai ieftină), cu clienți care vor întâlniri mai rare, vor mai puțin de la tine și îți permit să achite mai ieftin.
Există și strategia Resell (re-vânzare). Este bună pentru clienții care nu s-au descurcat așa de bine cu produsul prima dată și mai vor o șansă să ducă lucrurile la bun sfârșit.
Din mixul de strategii Sell, Upsell, Downsell și Resell devii foarte profitabil în timp ce muncești mai puțin. Doar așa poți face previziuni financiare nu pe luna următoare cum știu că faci acum și e chinuitor…Ci pe următorii doi ani!
Cum sună să știi cât poți câștiga pe lună, lună de lună, în următorii doi ani?
Majoritatea profesioniștilor pe care îi apreciezi au succes fiindcă fac Sell, Upsell, Resell și Downsell.
Din acest episod afli cum o poți face și tu.
Cu acest mix de 4 strategii lucrezi cu oameni cărora le cunoști deja problemele, nu mai sunt învățăcei, ați colaborat deja și ți-e foarte ușor să livrezi către ei.
Acești oameni îți aduc împlinire și entuziasm, pentru că vezi că își fac treaba și că procesul cu tine funcționează.
De asemenea clienții care stau cu tine doi – trei ani devin cei mai mari ambasadori ai brandului tău personal.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!