EPISODUL 54 – „Dar eu nu fac nimic diferit sau special”

Când un profesionist care vrea să își construiască brandul personal spune „Dar eu nu fac nimic diferit sau special”, e neadevărat din cel puțin două puncte de vedere.

Primul: cu toții suntem unici prin ADN și facem lucruri în conformitate cu unicitatea noastră.

Ești unic din naștere și acțiunile tale sunt unice și ele, pentru că le faci TU, în felul TĂU. Amintește-ți că nimeni nu e ca tine, iar aceasta este super-puterea ta. Nimeni nu face lucrurile ca tine.

Al doilea: clienții pe care i-ai avut sau îi ai cum au venit spre tine tocmai pentru că faci ceva unic. Nu ar fi venit spre tine dacă le transmiteai „fac ce face toată lumea, nu vrei să mă plătești să lucrezi cu mine?” Deci unicitatea ta deja este văzută de alții. Ei au observat ceva unic în tine și te-au încredințat să le rezolvi problema în felul tău special. Este momentul să conștientizezi și tu ce te face unic, dacă vrei să treci la următorul nivel.

În episodul 54 The Personal Brand Podcast împărtășesc cu tine 5 modalități să îți dai seama ce faci diferit sau special ca profesionist.

De contează atât de mult să fii diferit dacă vrei să îți construiești brandul personal?

Diferențierea este ideea de bază a brandingului. De aceea se face branding de la cel mai mare nivel – de către coloșii comerciali de tip corporație – la freelancerii care vor să devină branduri personale.

Înțelegerea clară a ceea ce faci unic este primul pas în branding personal. Apoi urmează să scrii o poveste în baza unicității tale. Pasul următor este să comunici această poveste cu publicul-țintă. Ulterior, să monetizezi cu povestea ta.

Ca să îți poți scrie povestea de brand personal și să dezvolți un plan de brand personal cu scopul atragerii de clienți, ai nevoie să îți identifici unicitatea.

Sunt multe acțiuni pe care le poți face în acest sens. Colaborarea cu un coach specializat te va ajuta. Până acolo, poți avansa odată ce răspunzi la aceste 5 întrebări:

  1. Cu cine te compari când spui că nu faci nimic unic?
  2. Cât de bine îți studiezi competiția?
  3. Aplici profilul clientului ideal?
  4. Cât de bine îți cunoști darurile unice?
  5. Cât de bine cunoști standardele din industrie?