Cunosc o mulțime de profesioniști antreprenori, soloprenori, freelanceri și consultanți care înainte de pandemie se concentrau aproape în totalitate pe promovarea offline a business-ului lor și le mergea bine. De la avocați la deținători de saloane, designeri florali și wedding planneri, fotografi sau videografi, makeup artists și arhitecți, kinetoterapeuți și instructori de fitness.

Aveau clienți  din recomandări, participare la diverse evenimente și conversații la cafea (Sistemul de recomandări este și rămâne până la urmă cel mai eficient, așa că nu e nimic de mirare.) Nu și-au bătut prea tare capul cu online-ul până în Martie 2020 și pe bună dreptate.

Clienți aveau. Treaba lor era să livreze produse sau servicii de calitate către aceștia.

Profesioniștilor la care mă refer le mergea bine fără ca ei să facă postări pe social media, live-uri, ads, story-uri, reels, guides sau mai știu eu ce minune pe social media. Le era totuna că aveau un profil de Facebook când concurența avea deja o pagină de Business.

Apoi a venit momentul Martie 2020, a fost anunțat lock down-ul și afacerile lor au înghețat.

A fost etapa în care profesioniștii au (re)-descoperit puterea online-ului. Nu pentru că online-ul ar fi făcut ceva diferit, nu pentru că Facebook sau Instagram ar fi fost mai bun, ci pur și simplu pentru că promovarea online a fost tot ce ne-a rămas în pandemie.

Ioana Crișan este unul din profesioniștii cu business clasic offline înainte de pandemie. Ioana este cofetar și trainer la Cluj și până anul trecut, afacerea ei mergea bine fără ca ea să facă mari eforturi de promovare. Era foarte căutată pentru candy bars la petreceri private sau de companii, avea și clienți individuali pentru care crea macarons sau torturi și le livra acasă.

Ca toate business-urile conexe activității de organizare de evenimente, și afacerea Ioanei a avut de suferit în pandemie. Ioana și-a luat timp să se gândească la următorul pas…și a făcut ceea ce oricum voia să facă de ceva vreme. S-a concentrat pe ea și brandul ei. A început să își construiască conștient și cu scop brandul personal.

În câteva luni, a pivotat fantastic din offline în online. Și-a re-lansat website-ul. A apărut constant pe social media. Și-crescut baza de followers pe rețelele sociale de la câteva sute la mii de oameni. Are comenzi de la companii și persoane fizice, care vin prin mesaj privat pe social media. Urmează să își lanseze propriul curs online de creat macarons curând, pe care îl promovează 100% pe social media. Și-a diversificat portofoliul de servicii cu sesiuni unu-la-unu pe Zoom cu femei care doresc să învețe să facă macarons la ele acasă. Cum ajung aceste femei la Ioana? Pe social media!

În cel mai nou episod din The Personal Brand Podcast am avut plăcerea să stau de vorbă cu Ioana în cadrul unei sesiuni „Success Story” din comunitatea Personal Brand Academy. Ce vei auzi este dialogul meu cu ea, în calitate de utilizatoare a abonamentului de postări pentru antreprenori pe care l-am creat.

Ioana este un profesionist care ne oferă un exemplu fantastic de determinare și reinventare în pandemie. Povestea ei este autentică, reală și super motivațională.

Misiunea mea e să îți arăt că se poate. Că oameni ca tine și ca mine, fără background în televiziune, fără să fi fost social media managers cândva, profesioniști cu multe pălării pe cap (Ioana este mamă de toddler, soție, fiică, soră) au succes. Așa cum are și Ioana.

Secretul ei? Descoperă-l din acest episod de podcast.