Episodul 128 – Ce înseamnă „să faci business real cu brandul personal”
În episodul 128 vorbesc despre importanța de a avea o afacere reală înainte de a vrea să devii un brand personal.
Deși e populară sintagma „Business First, Marketing (Branding) Second” prea mulți profesioniști se preocupă să devină populari, să atragă cohorte mari de fani și followers pe Instagram și Facebook înainte de a avea o formă de organizare juridică, obiective clare de business, un portofoliu de produse, avatarul de client ideal și nișa stabilite, precum și un minim proces de vânzare gândit.
Toate aceste elemente asigură un business real.
Pentru ca brandul personal să se poată dezvolta, are nevoie de o bază stabilă, de un cadru propice. Această bază este tocmai business-ul pe care îl construiești.
Descoperă din acest episod criteriile care fac ca un business să fie „real” și cum e benefic pentru marca ta de profesionist.
Cum îți dai seama dacă ai un business real?
Există numeroase criterii, de la cifra de afaceri la numărul de angajați, de la produse la sistemul de livrare etc.
Pentru a nu complica lucrurile, iată 10 criterii simple să auto-evaluezi dacă ai un business real:
- Există o formă de organizare juridică (PFA?, SRL?)
- Ai stabilit obiective financiare lunare, trimestriale, anuale
- Ai un plan cum să atingi aceste obiective
- Există un portofoliu de produse sau cel puțin un produs viabil care răspunde unei nevoi reale din piață
- Minim 10-20 de clienți au testat minim un produs de-ale tale și au confirmat că au nevoie reală de el
- Emiți facturi și contracte
- Plătești taxe și impozite
- Ai stabilit o nișa de piață
- Ai dezvoltat avatarul de client ideal
- Ai cel puțin 3 tipuri de bugete de bifat lună de lună, nu la voia întâmplării
Află detalii despre fiecare criteriu din episodul 128.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!