Te invit să te uiți în acest moment la cartea ta de identitate sau cel puțin să ți-o imaginezi cu ochii minții. Este o poză cu tine și mai apar câteva informații personale. Dar, imaginea și ceea ce scrie negru pe alb nu te reprezintă întru totul. Nu spune nimic despre profesia și experiența ta profesională, despre ce pasiuni ai sau care sunt planurile de viitor, nu spune dacă ai abilități de public speaking sau leadership. Este actul tău de identitate, dar e departe de a fi manualul tău de identitate. Acum, introdu-ți numele pe google și vezi care sunt rezultatele care reies în urma căutării? Sunt relevante? Descriu ceea ce vrei să arate lumii că ești tu?

Fiecare dintre noi are un brand, fie că este conștient sau nu de acest lucru. Fiecare lucru pe care îl facem din punct de vedere profesional, fie interacțiune cu cei din jurul nostru la nivel personal, fiecare postare pe conturile de social media pun câte o cărămidă în construirea a ceea ce este brandul fiecăruia. Realitatea este că în prezent nimeni nu mai aparține unei companii pe viață,  joburile de schimbă, cerințele joburilor se schimbă, societatea se schimbă. Imaginea aceasta pe care o creezi oamenilor cu care ai interacționat se numește brand personal.

De aceea, când vorbesc despre personal branding cu un interlocutor, nu pornesc de la zero. Pornesc de la ce este el în acel moment, cum se vede el în oglindă, cum se definește în fața lumii, cum crede el că îl percep cei din jur. Și de aici pornește marea călătorie de autocunoaștere.

Da, brandingul este și despre persoane

Una dintre întrebările pe care le primesc adesea este aceasta: Brandingul este și despre persoane? Răspunsul meu este categoric DA. Brandul nu este doar despre produse și servicii așa cum cei mai mulți au învățat. Brandul este și despre oameni, despre cei care vor să clădească ceva durabil, care vor să le arate celor din jur valoarea pe care o au. Este abilitatea profesioniștilor de a se marketa, de a arăta lumii ceea ce știu să facă, ce îi face speciali, ce îi diferențiază ca profesioniști într-o piață din ce în ce mai aglomerată și mai competitivă.

Dar, personal branding nu înseamnă să fii faimos, nu înseamnă să fii vizibil cât mai mult, oriunde și pentru oricine. Scopul unui proces de personal branding nu este celebritatea, ci capacitatea de a arăta lumii care e valoarea pe care tu o poți genera prin ceea ce știi să faci.

De ce este important să-ți construiești un brand personal în 2019?

În mediul profesional competitiv din prezent, procesul de personal branding este esențial dacă îți dorești să devii lider în domeniul tău de activitate. Te ajută să accelerezi realizarea planului tău de carieră, să-ți construiești o identitate de marcă și să-ți comunici coerent atuurile profesionale. Ce beneficii câștigi investind în construcția brandului personal?

  • Încredere și autoritate

Să ajungi să ai un brand personal recunoscut în domeniul profesional în care lucrezi înseamnă plus de încredere pentru munca pe care o faci și pentru calitățile tale profesionale. Sub îndrumarea mea în calitate de personal branding strategist vei parcurge un proces de introspecție care îți va oferi ocazia să-ți analizezi calitățile și plusurile nevalorificate. Odată definite atuurile și obiectivele tale vei fi conștient de ceea ce poți să oferi, vei avea încredere în misiunea ta, ceea ce te va ajuta să devii o autoritate arătând celor din jur cum poți face diferența.   

  • Vei crește profesional

Indiferent că îți dorești să câștigi clienți sau să devii un angajat mai bun în compania unde lucrezi deja, pe măsură ce brandul tău personal crește, odată cu investițiile pe care le faci în tine, vei începe treptat să culegi roadele muncii tale. Dacă, de exemplu, te întorci din concediul de maternitate și vrei să pornești pe picior de egalitate cu colegii tăi, vrei să-ți demonstrezi competența, ședințele de personal branding te vor ajuta să găsești strategiile potrivite pentru a te repoziționa în cadrul companiei.

  • Îți construiești o nișă

Cu cât expertiza ta este mai clar definită, cu atât vei aduce valoare și consistență brandului tău. Odată ce ai definit ceea ce îți place, rămâi în această nișă și urmărește oportunitățile care apar. Atunci când ai un nume cunoscut într-un anumit domeniu, este evident că vei avea și vizibilitate mai mare, inclusiv în media care solicită adesea experți pentru împărtășirea opiniilor.

Cum pornești în definirea brandului personal?

Ideea este că, de la bun început, te voi ajuta să înțelegi ce ai tu de oferit în plus într-o piață plină de profesioniști care livrează practic același lucru ca și tine. Aici, termenul „personal” este cheie. Fiindcă nimeni nu e ca tine, nu are ceea ce ai tu și nu știe ce știi tu! Vreau să te ajut să înțelegi ce faci tu diferit, la ce ești tu mai bun decât ceilalți, căutând împreună cu tine în interiorul tău răspunsurile la întrebări de genul acesta:

  • Care sunt pasiunile tale? Există un lucru din munca ta pe care îl faci cu plăcere deosebită, fără să te plictisești?
  • Ce talente consideri că ai? La ce spun cei din jur că te pricepi foarte bine?
  • Care sunt valorile care îți guvernează viața și care sunt situațiile în care nu te regăsești, care îți încalcă principiile de viață?
  • Crezi că ai un rol în această lume și care crezi că este acela?

Chiar dacă sună ușor idealist, munca ta ar trebui să rezoneze cu felul în care tu îți vezi contribuția în această lume. Pentru că motorul care te va pune în funcțiune zi de zi, care îți va da forță să treci peste obstacolele inerente ale vieții, este exact această motivație intrinsecă. Scopul meu este să-ți fiu alături în această călătorie de transformare personală și să te ajut să-ți creionezi un brand personal puternic care să te reprezinte și în care crezi cu tărie.

Hai să ne cunoaștem! Înscrie-te pentru o ședință de personal branding printr-un email la hello@manuelaciugudean.ro și fă primul pas către noul TU.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *