frog-crush

În ultimele decenii, Ian Worboys a devenit tată de patru ori.

(Nu pot să nu mă întreb cum Dumnezeu s-a descurcat?!)

Se pare că răspunsul a fost creativitatea.

Înzestrat cu mult umor și abordând o atitudine jucăușă față de viață, englezul a decis să își crească copiii luându-se mai puțin în serios. A vrut să le dezvolte creativitatea și imaginația cu ajutorul lecturii, pentru ca rezultatele să rămână în viețile lor pentru totdeauna.

Ca să îi încânte, a scris versuri și cântecele despre întâmplări cu animale simpatice. Rime cu pilde, despre acțiuni și consecințe, pe care nu le-a publicat.

În ianuarie 2016, „totdeauna” a devenit „niciodată” pentru unul dintre fiii săi. Robert, în vârstă de 27 de ani, s-a dus la culcare și nu s-a mai trezit. A fost victima sindromului decesului cardiac brusc. O schimbare bruscă a ritmului inimii. Era perfect sănătos și nu se știa bolnav de nimic. Tatăl s-a consolat, numai el știe cum, cu gândul că Robert nu a suferit.

În memoria lui Robert, Ian a decis să își publice versurile anul acesta, sub seria The Crush Series. Sunt cinci cărți educaționale și reacreaționale pentru copii în limba engleză, ilustrate cu personaje simpatice din lumea animală.

Prima carte din serie este Frog Crush și din ea copiii învață să nu fie lacomi. Frog Crush începe cu gândurile unei broscuţe înfometate, care visează la un prânz crocant, în timp ce stă pe o frunză de nufăr. Un pește, un crocodil, un hipopotam și o muscă apar, de asemenea, în poveste și o fac mai interesantă și imprevizibilă. Autorul recomandă ca aceasta să fie citită personificând personajele, făcând fețe amuzante și imitând diferite voci, lucru ce îi va ajuta pe copii să se simtă conectați la carte, iar experiența educațională să fie mai amuzantă.

La finalul cărții, pentru cine se încumetă, Ian a compus și cântecel pe note muzicale, The Singing Hippo’s Tune.

Autorul face mai mult decât să publice niște cărți. A conceput The Crush Series ca un univers educațional și recreațional pentru copii, în care aceștia învață prin joacă, dar și ca sursă de inspirație și resurse pentru părinți. Pe lângă prima carte a seriei, website-ul www.thecrushseries.com conţine jocuri, cărți audio, cântece și produse amuzante, care îi vor ajuta pe copii să învețe într-un mod distractiv și interactiv de la personaje istețe si ghidușe.

După decesul subit al lui Robert, tatăl a înființat fundația The Robbie Bobby Foundation. 10% din profitul generat de vânzarea cărților The Crush Series va fi donat organizației caritabile, a cărei misiune este aceea de a ajuta persoanele care se confruntă cu probleme de sănătate, afecțiuni mintale sau emoționale, dar și tinerii sportivi pentru care o donație mică poate avea beneficii mari și le poate schimba viețile.

Ceea ce mi se pare excepțional la Ian e faptul că a găsit timp și putere să facă asta. Să transforme drama personală într-un proiect care să bucure mii de copii și părinți.

Ian Worboys  e unul dintre cei mai renumiți CEO din domeniul imobiliarelor din Europa de Est. Firma pe care o conduce are afaceri și în România, așadar Ian vorbește puțin limba noastră. Eu și Andi l-am cunoscut la lansarea cărții, un eveniment în care am lăcrimat puțin, am râs mult, am cântat și ne-am jucat.

5 cărți Frog Crush sunt gata să plece spre 3 copii curioși, într-un nou concurs pe pagina mea de Facebook. Concursul Frog Crush se desfășoară între 21 decembrie 2018 – 10 ianuarie 2019. Câștigătorii vor fi anunțați pe 11 ianuarie 2019. Sărbători fericite! 

Să fim bine!

manuela-ciugudean

Mama-Targ-Pinguinii

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Mâine și poimâine, eu și Roxana facem ceva absolut nou în viețile noastre. Și abia așteptăm! Organizăm un târg de Sărbători, la care expun produse și servicii 15 mame.[/vc_column_text][vc_column_text]Conferințe de presă am organizat câteva zeci, la fel interviuri, lansări, petreceri diverse. Dar târguri, nu. Cu ideea de târg m-a provocat Roxana, partenera mea cu care organizez evenimente pentru mame la Pinguinii. Abia intram în toamnă când a venit cu sugestia și pe moment nu știam dacă putem face asta. M-am gândit mai bine și a zis de ce nu? Decizia mi-a fost alimentat și de cererea celor care ne-au trecut pragul la Pinguinii, de a le aduce împreună, alături de alte mame, la evenimente variate. Astfel am ajuns să organizăm aproape un worksop pe teme de parenting pe săptămână.

[/vc_column_text][vc_text_separator title=”MamaTârg”][vc_column_text]Eu cred în asumarea riscurilor. În a ieși din zona de confort, dar nu orbește. Am pus pe hârtie ceea ce trebuia făcut, cu un atu important la dispoziție: avem locul! Pinguinii a fost încă de la început, despre comunitate, întâlniri, evenimente, tot atât de mult pe cât a fost despre vânzări de haine pentru mame, online și direct în concept store. Cu un loc cald și primitor la dispoziție, următorul pas a fost să stabilim data târgului. 4 și 5 decembrie sunt zilele dinainte de Moș Nicolae, când goana după cadouri se întețește. Nu avem pretenția unui târg mare, dar avem ambiția unui eveniment frumos, din suflet pentru suflete, la care vizitatoarele să vină cu drag, în tihnă, și să poată cumpăra ușor și rapid cadouri pentru întreaga familie. Apoi, am alcătuit o listă cu produse și servicii pe care ni le dorim la târg. Am știut că trebuie să existe jucării, cărți și bijuterii, dulciuri, uleiuri esențiale și produse cosmetice, hăinuțe pentru copii și adulți. În jurul nostru s-au strâns suflete frumoase, mame muncitoare, care ne dovedesc că zicala „bine faci, bine găsești” e foarte valabilă!

Sunt bucuroasă că atâtea mame frumoase, cu afaceri pentru copii și/sau familie au acceptat să își expună produsele la MamaTârg:

Ne găsiți mâine și poimâine la Pinguinii, la târgul mamelor pentru mame. MamaTârg este deschis între orele 10-19, la Pinguinii Concept Store, Strada Andrei Popovici nr 5B, demisol.

Târgul nu este doar despre cadouri pentru familia noastră. Ci și despre a face bine unor copii care nu au șansa să spună cuiva mami și tati. Sărbătorile acestea putem ajuta prin donații de haine și obiecte Asociația Benefacto. Este forma organizată de ajutor a copiilor abandonați din Centrul de Plasament din Cehu Silvaniei, județul Sălaj. Acolo sunt peste 100 de bebeluși, copii și tineri abandonați, care au nevoie de noi. Pe 4 și 5 decembrie lăsați la târg un pachet sigilat (cutie, pungă, pachet etc) pentru copii. Specificați în scris, vizibil: sexul copilului și vârsta pentru care e potrivit conținutul donației. De exemplu: “băiețel, doi ani”. Pentru fiecare pachet donat, noi vă oferim automat un bilet la tombola MamaTârg, cu 14 premii în total.

Vă aștept cu drag la târgul mamelor pentru mame.

Să fim bine![/vc_column_text][vc_single_image image=”9741″][/vc_column][/vc_row]

Povesti scurte pentru copii. cum le putem scrie chiar la noi acasa.

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Acum 15 ani, Jerry Seinfeld nu mai avea nevoie de nicio introducere ca actor și comediant, când s-a hotărât să scrie o poveste pentru copii. Inspirat de propria copilărie și cu multă dragoste pentru copiii săi, Jerry a scris cartea „Halloween”. În ea descrie experiențele unui băiețel captiv într-un borcan cu bomboane. (Asta DA experiență!). Barack Obama, Jane Seymour, Bill Crosby sunt alte celebrități care, odată ce au avut copii, au devenit scriitori de povești pentru copii. Dragostea pentru fiii și fiicele lor i-a determinat să le dedice probabil cea mai personală și din inimă declarație eternă: o poveste. Iată cum fiecare dintre noi, părinții, putem scrie acum povești scurte pentru copii, de acasă.

[/vc_column_text][vc_text_separator title=” E ușor să criticăm și greu să construim”][vc_column_text]Mulți dintre noi, adulții, începem să avem ceva de spus lumii odată ce ni se naște copilul. Vocea părintelui se face auzită. Din dragoste, din responsabilizare, din dorința de a împărtăși experiențe comune. Creșterea unui copil, parenting cum îl denumim astăzi, este probabil cea mai dificilă și personală activitate pe care unii dintre noi o facem întreaga viață. De aceea, și pasiunile care se nasc pe subiect sunt mari. Discuții aprinse, reacții înverșunate chiar și după o simplă postare pe social media. Eu, de exemplu, am fost luată peste picior săptămâna trecută când cu bucurie și emoție am scris că am fost cu Andi pentru prima oară la cinema. Neavând ce altceva să alegem, am intrat la o animație 3D. Din start precizasem că acest lucru nu ne-a încântat, faptul că bărbățelul a trebuit să poate ochelarii…însă nu despre asta era vorba. Comentariul unei doamne a fost că e aiurea să duc copilul la nici 3 ani la un film 3D. Postarea mea era scrisă din inimă și se referea la experiența minunată de a fi cu Andi la film prima oară, de a-i surprinde emoția de pe fățucă, ochii cum scânteiau când s-a așezat pe scaun…E ușor să criticăm, dar să ne gândim puțin: noi ce construim?

Parentingul nu trebuie să fie doar despre greșeli, arătat cu degetul, evitarea adevărului, shaming sau luat peste picior. Să aduci pe lume un copil și să îl crești este o aventură minunată, cu bune și rele, așa cum ne e întreaga existență Eu pledez pentru înțelegere, empatie, creativitate, schimb de idei, și mai ales, pentru zâmbete. Să ne privim cu mai puțină (auto)critică, să fim mai optimiști și mai puțin înverșunați.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Ocazia să devenim scriitori de povești scurte pentru copii”][vc_column_text]M-am bucurat când am aflat că brandul Napolact, în colaborare cu ONG-ul ReadyNation România, s-a gândit la noi, părinții care încercăm să creștem copiii cu râsete și relaxare, prin lansarea campaniei  „Povestioara cu Tihnă”. Despre ce e vorba? E un program prin care părinții sunt invitați să devină scriitori, iar micuții lor, protagoniști în povești scurte pentru copii. Mesajele scrise în familie pot fi preluate pe cutiile de lapte Napolact BIO (grăsime 1,5% sau 3,8%) , astfel încât tot mai mulți părinți să le poată citi. Campania a debutat cu o primă etapă de 12 astfel de mesaje pe cutiile de lapte BIO, pe care le puteți găsi în magazine deja. Noi avem două cutii de Napolact acum în frigider, cu mesaje simpatice „Încă de la început, mama și-a încurajat copilul să-și urmeze pasiunile și să lupte pentru ele” și „Și de atunci, tatăl nu și-a mai lăsat copiii să renunțe în fața obstacolelor. Le-a arătat că orice dificultate poate fi depășită, iar cei mici au început să își rezolve singuri problemele”. Vă vor face să zâmbiți și vă vor da încredere în voi, în timp ce veți privi cu multă iubire către juniorii voștri, cum își savurează bolul de lapte cu cereale.

În același timp campania își propune să extindă numărul poveștilor scurte cu ajutorul părinților din România. Astfel, pe site-ul www.intihna.ro părinții sunt invitați să împărtășească din lecțiile lor personale ca părinte. Din poveștile publicate pe site Napolact se va inspira pentru cea de-a doua etapă a campaniei, în care va tipări următorul set de 12 povești inspiraționale.

Campania Povestioara cu Tihnă este despre a inspira și relaxa puțin părinții, a-i bate pe umăr și a le transmite că sunt cei mai buni părinți posibili pentru copiii lor. E un reminder că nu suntem niciodată singuri. Și cât de valoros e acest mesaj, mai ales pentru mame, în primii ani de viață ai micuților noștri!

Mă pregătesc și eu să scriu povestea noastră, legată de provocarea de a fi mereu pe fugă, ca părinte, pe care o să o încarc pe www.intihna.ro/povestioarecutihna. Sper să vă citesc și vouă poveștile curând.

Să fim bine![/vc_column_text][vc_single_image image=”9838″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_single_image image=”9741″][/vc_column][/vc_row]